Wywiad z Baptiste Minym, twórcą gry The Blind Prophet

Gra wygląda jak komiks w ruchu i nie sposób, nie zwrócić na niego uwagi ze względu na charakterystyczną kreskę. Na parę moich pytań dotyczących wizji The Blind Prophet odpowiada twórca – Baptiste Miny.

Wywiad z Baptiste Minym, twórcą gry The Blind Prophet
archigame

10.04.2020 | aktual.: 24.04.2020 10:55

Nie miałem jeszcze okazji się zapoznać z produkcją od Ars Goetia Games, ale myślę, że kiedyś nadrobię. Ale widząc warstwę graficzną, nie mogłem się oprzeć i zadać paru pytań twórcom gry.

NA PYTANIA ODPOWIADA BAPTISTE MINY

Gdy widzimy ten tytuł po raz pierwszy, to do głowy przychodzą skojarzenia z „ciężkimi” komiksami, które obrazują trudną tematykę. Paleta barw jest bardzo ostra i wykorzystuje kolory mocne – o dużej warstwie emocjonalnej.

The Blind Prophet Trailer - Point'n'click adventure/narrative game

To zupełne przeciwieństwo np. We. The Rewolution gdy nasze oczy były niemal głaskane eleganckim kubizmem. W przypadku The Blind Prophet ma się wrażenie ciężkości, obraz ma uzupełniać ponury świat gry.

Bartłomiej Baranowski: Jakie dzieła były Twoimi inspiracjami podczas tworzenia świata w The Blind Prophet?

Baptiste Miny: W warstwie wizualnej były to głównie książki o komiksach i ilustracjach oraz oczywiście klasyki Point’n’Click, takie jak Bladerunner lub Broken Swords. Łatwo dostrzegalne są również ogólnopopularne odniesienia, oraz motywy chrześcijańskie i demoniczne.

Obraz

Jeśli chodzi o fabułę, zainspirowała mnie moja osobista refleksja. Wtedy postanowiłem stworzyć świat, który byłby przyjemnym wstępem dla głębszych rozmyślań. Chciałem pracować nad czymś, co byłoby piękne nie tylko wizualnie.

STYL NARRACJI

Gra posiada charakterystyczną kreskę, styl narracyjny. Skąd taki pomysł?

Baptiste Miny: Wiedziałem jak tworzyć statyczne obrazy już wcześniej z racji swojej wieloletniej pasji, popartej wykształceniem kierunkowym. Animacja nie jest jednak moją najmocniejszą stroną.

Obraz

Podjąłem więc decyzję, żeby dać jak najwięcej życia moim rysunkom dzięki udźwiękowieniu oraz sztuczkom programistycznym.

Przez cały czas starałem się trzymać tego ograniczenia, co przyniosło końcowy efekt w znanej formie. Od czasu pierwszej zapowiedzi odebrałem mnóstwo pozytywnych opinii na ten temat. Mogę więc z czystym sumieniem stwierdzić, że była to świetna decyzja.

ŚWIAT PRZEDSTAWIONY

Opowiedz nam o świecie przedstawionym w grze. Jakie ma zasady, z czym można się spotkać?

Obraz

Baptiste Miny: Co X lat demony reinkarnują się w postaci zwykłych ludzi, aby przejąć kontrolę nad społeczeństwem i zepsuć je od wewnątrz. Następnie apostoł zostaje wysłany na ziemię, aby je wykorzenić.

Te duchowe i destrukcyjne istoty nie wiedzą, że nadchodzi, więc polowanie jest wygodniejsze – jest to pewien rodzaj ciągle żywego, cyklicznego rytuału. Tym razem jednak apostoł Bartolomeusz staje przed zupełnie nowym wyzwaniem … demony wiedzą, że nadchodzi i są na to w pełni przygotowane.

Czy wnętrza ukazane w grze były inspirowane prawdziwymi miejscami? Jeżeli tak, to jakimi?

Obraz

Baptiste Miny: Jeśli chodzi o wnętrza, to uwielbiam miejsca z charakterem i osobowością. Przykład: Weź zdezelowany autobus i włóż do niego rurę do tańczenia – to po prostu czadowe! To samo możesz zrobić choćby z okrętem podwodnym! Granie w grę powinno być dwa razy bardziej fajne niż rzeczywistość.

To, czego nie widzimy w naszym własnym mieście, musi znajdować się właśnie tam i sprawić, że będziemy marzyć. Dlatego wykonuję tę fantastyczną pracę. Chcę marzyć i pomagać ludziom brać udział w najpiękniejszych snach!

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.