Wyniki PlayStation za trzeci kwartał 2008

Napisałem w tytule samo słowo PlayStation, bo chodzi o wszystkie 3 platformy Sony - PS2, PS3 i PSP. Jak nie trudno się domyśleć, wyniki nie są rewelacyjne, aczkolwiek prezentują się nieco gorzej względem Microsoftu, którego dział E&D akurat odnotował (śmieszny, ale zawsze) wzrost względem poprzedniego roku. W porównaniu do trzeciego kwartału 2007 firma odnotowała następujące spadki w sprzedaży sprzętu:

Wyniki PlayStation za trzeci kwartał 2008
marcindmjqtx

  • PS2 - spadek o 52%
  • PSP - spadek o 12%
  • PS3 - spadek o 9%

Nieco inna sytuacja ma miejsce w przypadku sprzedaży oprogramowania. Poniżej wyniki:

  • PS2 - spadek o 51%
  • PSP - spadek o 15%
  • PS3 - wzrost o 57% 

Dział PlayStation odnotował ogólny spadek obrotów z 581 miliardów jenów w trzecim kwartale 2007 roku do 393 miliardów w 2008. Spadek sprzedaży PS2 i gier na tę konsolę nie dziwi. Sprzęt jest już tak długo obecny na rynku, że kto chciał, to go zdążył kupić (nawet kilka razy). Dodatkowo, dziwi mnie tak mały spadek zainteresowania PSP - w końcu oferta software'owa na tę platformę jest naprawdę ograniczona. Aczkolwiek całą sytuację  zapewne nieco podreperowała nowa wersja przenośnej konsoli Sony. Wreszcie PS3 - tutaj i my możemy dorzucić swoje ziarenko. Jeśli jeszcze nie wiecie o co chodzi, to koniecznie zobaczcie wywiad z Maciejem Kmiołkiem ze SCEP-u, w którym ujawnia on świetne wyniki sprzedaży PS3 (zarówno w kwestii sprzętu, jak i oprogramowania) w Polsce.

[via Kotaku]

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościps3sony
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.