Wyciek z konferencji Sony. Tajne specyfikacje PS VR 2 trafiły do sieci

Film opublikowany na YouTube przez popularny kanał VR PSVR Without Parole rzekomo zawiera nowe informacje o sprzęcie nowej generacji do wirtualnej rzeczywistości w PlayStation 5.

Nieoficjalne specyfikacje PS VR 2 trafiły do sieci.
Nieoficjalne specyfikacje PS VR 2 trafiły do sieci.
Źródło zdjęć: © Sony
Konrad Siwik

PSVR Without Parole twierdzi, że pozyskał świeże informacje z prywatnej konferencji Sony, która została zorganizowana dla potencjalnych deweloperów PS VR 2. Zagłębiając się w szczegóły, dowiadujemy się, że następna platforma VR Sony nosi nazwę kodową NGVR, czyli Next-Generation VR. Prawdopodobnie po wydaniu będzie się nazywać po porstu PSVR2.

Już w maju tego roku wiedzieliśmy, że wyświetlacz PS VR 2 będzie miał rozdzielczość 2000 × 2040 po jednym na każde oko. Ponadto PSVR Without Parole sugeruje, że ekran będzie wykorzystywał technologię OLED i wspierał wysoki zakres dynamiki (HDR), potencjalnie dając mu dużo więcej żywych kolorów, głębszą czerń i większą jasność niż bardziej typowy, nie-HDR-owy wyświetlacz LCD Quest 2.

Nowy zestaw podobno będzie miał 110-stopniowe pole widzenia, czyli o 10 stopni więcej niż oryginalny PS VR od Sony i o około 20 stopni więcej niż Oculus Quest 2. To szerokie pole widzenia zostanie osiągnięte częściowo za pomocą soczewek Fresnela.

Prawdopodobnie największą nowością z maja była informacja, że PS VR 2 będzie wyposażone w funkcję śledzenia ruchu gałek ocznych, która umożliwi zastosowanie bardzo pożądanej techniki poprawy wydajności, zwanej foveated rendering. Kanał YouTube sugeruje, że PSVR2 będzie także wyposażone w inną nową technologię o nazwie Flexible Scaling Resolution (FSR), która "koncentruje zasoby renderowania na obszarze, na którym skupia się gracz", aby jeszcze bardziej zmniejszyć obciążenie sprzętu PS5.

Jeśli chodzi o rzeczy, które można dotknąć i poczuć, PSVR Without Parole potwierdza informacje UploadVR z maja, że PSVR2 będzie miało jakiś rodzaj haptycznego sprzężenia zwrotnego w zestawie słuchawkowym, aby pomóc zredukować chorobę lokomocyjną, która dokuczała niektórym graczom.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
sony playstation 5wiadomościps vr
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.