Wszystko wskazuje na to, że Watch Dogs 2 faktycznie nie będzie drętwą grą

W odróżnieniu od jedynki, która była nudna do bólu.

Wszystko wskazuje na to, że Watch Dogs 2 faktycznie nie będzie drętwą grą
Bartosz Stodolny

Lubię, kiedy szeroko rozumiane media rozrywkowe w jakiś sposób komentują rzeczywistość albo nawiązują do elementów popkultury, nawet tej starszej. Dlatego tak lubię „South Park” i serię GTA, bo w obu jest to na porządku dziennym. Czasem aż za bardzo, bo Rockstar niedawno musiał zmierzyć się w sądzie z Lindsay Lohan twierdzącą, że firma bez pozwolenia wykorzystała jej wizerunek.

Między innymi dlatego nie przypadł mi do gustu pierwszy Watch Dogs i z tego samego powodu niespecjalnie interesowałem się dwójką. Do czasu, aż zobaczyłem poniższy materiał nagrany przez Eurogamera:

9 amusing ways Watch Dogs 2 makes fun of the real world

I to mi się podoba. W zaledwie cztery godziny, czyli tyle, ile trwał pokaz, redaktor znalazł całą masę nawiązań i wyśmiewania się z obecnej sytuacji. Dostało się na przykład Donaldowi Trumpowi, którego odpowiednik w grze – Mark Thruss – okleił miasto billboardami z hasłem „Let’s make Bay Area stronger” na tle amerykańskiej flagi. W oczywisty sposób kojarzy się to z tym dziwnym człowiekiem startującym w wyborach prezydenckich za oceanem, a Ubisoft pięknie pokazuje, jakie ma podejście do jego poglądów. Jednym z zadań głównego bohatera jest bowiem oklejenie tablicy logiem grupy DedSec i całą masą… kup.

Zresztą sam DedSec też wydaje się być growym odpowiednikiem grupy Anonymous. Pomijając już fakt, że obie ekipy to „haktywiści”, materiały przygotowane przez kolegów Marcusa są niemal wierną kopią tych publikowanych przez Anonimowych.

Anonymous - Message to the Citizens of the World VI

Nie tylko bieżące wydarzenia i popkulturowe nawiązania pojawią się w grze. W jednej z misji musimy wykraść samochód ze studia filmowego. Dziwnym trafem wygląda on prawie tak samo, jak K.I.T.T. z „Knight Ridera”. U nas serial ten nazywał się „Nieustraszony” i był bardzo popularny w latach 90, obok choćby „Drużyny A” czy „MacGyvera”. No i ten boski Hoff, którego kopia znalazła się w grze…

Przy okazji „Knight Ridera” Ubisoft postanowił ponabijać się trochę z Microsoftu. Pamiętacie zamieszanie, kiedy okazało się, że Kinect nie radzi sobie z rozpoznawaniem czarnoskórych? Skradziony przez Marcusa samochód w pewnym momencie mówi do niego, że jego twarz jest za ciemna i nie może go zidentyfikować. Genialne.

Nieustraszony intro

Nie wiem, jaką grą okaże się Watch Dogs 2. To jednak Ubisoft, więc do wszystkiego podchodzę z pewną dozą nieufności, ale z tego co na razie widziałem zapowiada się, że firma wyciągnęła wnioski z krytyki i nie tylko postanowiła zamienić drętwego Aidena na wyluzowanego i towarzystkiego Marcusa, ale też nieco rozbawić gracza wplatając w miasto powyższe elementy.

Oczywiście tego typu działania to nie zawsze śmieszki i studia coraz częściej wykorzystują swoje gry do komentowania rzeczywistości, także tej smutnej. Tak na przykład postąpił Eidos w Rozłamie Ludzkości, elementem kampanii promocyjnej którego były rysunki z protestującymi trzymającymi hasła „Aug lives matter”, co jednoznacznie kojarzy się z ruchem „Black lives matter”. Zresztą cała gra wydaje się być komentarzem do bieżących wydarzeń na świecie, o czym możecie przeczytać w naszej recenzji.

Obraz

Nie wspominając już o tytułach wprost poruszających trudne tematy. That Dragon, Cancer to swego rodzaju spowiedź zdruzgotanych śmiercią dziecka rodziców. Z kolei That Day We Left opowie historię grupy syryjskich uchodźców uciekających z ogarniętego wojną kraju do Europy.

Skoro mówimy już o grach nawiązujących do popkultury albo komentujących rzeczywistość, trzeba też wspomnieć o polskim wkładzie w ten temat. Bo czym innym jest This War of Mine od 11bit Studios, jak nie próbą pokazania, że na wojnie to cywile cierpią najbardziej? A do tego mamy jeszcze dodatek The Little Ones, w którym poza dorosłymi, musimy też zaopiekować się dziećmi.

This War of Mine: The Little Ones | Gameplay trailer | PS4

Jest jeszcze katowickie studio, którego wkład w to wszystko jest mniej więcej taki sam, jak ten „kibiców” Legii po meczu z Realem w szerzenie polskiej kultury. Mowa oczywiście o Destructive Creations i IS Defense – grze, w której wcielamy się w dzielnego bojownika i odpieramy ataki terrorystów z Państwa Islamskiego. Z jakiegoś powodu odnoszę wrażenie, że model głównego bohatera jest tam ubrany w koszulkę z durnym hasłem pokroju „Śmierć wrogom ojczyzny” i nie potrafi przeliterować swojego imienia, ale hej, to zawsze jakiś komentarz do tego, co obecnie dzieje się na świecie.

Bartosz Stodolny

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościubisoftps4

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (12)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.