Wrażenia z pokazu Borderlands, czyli ile może być kolorów granatów

O Borderlands słyszałem już kilka razy, ale tak naprawdę jakoś oprócz zmiany stylu graficznego gra nie potrafiła przykuć mojej uwagi. Z tego też powodu z miłą chęcią wybrałem się na prezentację, by przekonać się, czy naprawdę to takie Diablo ze strzelaniem, jak to wynikało z relacji Toreada.

Wrażenia z pokazu Borderlands, czyli ile może być kolorów granatów
marcindmjqtx
SKOMENTUJ

Cały pokaz zaczął się właśnie od słów: RPG i shooter (strzelanina). Łatwo domyślić się, że Gearbox postawiło tym razem nie na ciekawą historię, a raczej na próbę uzależnienia nas od gry poprzez ciągłe poszukiwanie lepszych przedmiotów i rozwijanie postaci. Do naszej dyspozycji z elementów RPG mamy drzewko umiejętności podzielone na trzy kategorie, punkty doświadczenia zdobywane po każdym pokonanym wrogu i klasy postaci. W tej kwestii nie mam wątpliwości, że zapowiada się w miarę ciekawie i potrafiłem sobie wyobrazić, że razem z kumplami będziemy wielokrotnie wyruszać na misje, by pokonać jeszcze raz tego samego bossa i może w końcu zdobyć ten rewelacyjny karabin.

Oczywiście w grze nie mogło zabraknąć trybu kooperacji, który będzie z pewnością największą zaletą gry. W końcu w Diablo również cieszyło głównie wtedy, gdy graliśmy razem. Niestety na pytanie, jak to będzie, gdy przez jakiś czas nie będę grał, a znajomi zdobędą kolejne poziomy deweloper zdawkowo odpowiedział, że gra będzie się skalować. Oznacza to prawdopodobnie tylko tyle, że kumple będą potrafili w mgnieniu oka rozwalać przeciwników, gdy ja będę się męczył z pojedynczym z nich. To może znacząco zepsuć zabawę, bo nie wszyscy są tak zdyscyplinowani, żeby każdego dnia i tygodnia mieć czas na granie.

Graficznie prezentuje się to całkiem nieźle i zmiana stylu wyszła Borderlands na pewno na dobre. Wszystko jest dość ładne, chociaż wielokolorowe wybuchy raczej nie pasują do takiej stylistyki i nie wyglądają super przekonywująco. Bo musicie wiedzieć, że w grze jest mnóstwo kolorów - granaty wybuchają na zielono, niebiesko, żółto, czerwono i to na bardzo różne sposoby. To troszkę takie Halo, ale nie przez stylistykę całej gry, ale samego strzelania. To właśnie ono najmniej mnie przekonuje z całego pokazu.

Jeśli myślicie o Multi, to podobnie jak w Diablo w każdym momencie możecie zacząć się pojedynkować z innym graczem, co tworzy taką okrągłą zamkniętą arenę na mapie i pozwala sprawdzić, kto jest fajniejszy. Dużo ciekawiej zapowiadają się wyzwania, w których gracze (w kooperacji) walczą na zamkniętej przestrzeni z kolejnymi falami przeciwników. Kojarzy się z Hordą i to bardzo.

Niestety była to tylko prezentacja, więc pada w ręku sam nie trzymałem, a bez sprawdzenia trudno oceniać jak się strzela, ale na pokazie wyglądało to bardzo mało przekonywująco. Podobnie jak jeżdżenie pojazdami i ostrzeliwanie jakiś mutantów, którzy postanowią nas napaść. Warto jeszcze wspomnieć, że w dwóch czy trzech miejscach gra nie była całkiem płynna, a jest to już dość późna wersja. Mimo wszystko wierzę, że Gearbox zdąży poprawić całość i wszystko będzie gotowe na premierę.

Z technicznych kwestii na koniec wspomniano, że gracze będą mogli osiągnąć maksymalnie 50 poziom postaci, ale to raczej po dwukrotnym przejściu gry. Całość powinna zająć biegnąc do przodu i bez zadań pobocznych około 15-20 godzin. W drugim przypadku będzie to jakieś 50-60, ale Gearbox przewiduje, że sporo graczy przekroczy magiczną granicę 100 godzin. Ja osobiście czekałbym na demo, którego prawdopodobnie nie będzie... przed premierą gry. W takim wypadku sprawdźcie, chociaż relację osób, które zdążą zagrać przed premierą, bo strzelanie, czyli najważniejszy element gry, może okazać się jego największą wadą...

Obraz

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne