Wraith: The Oblivion – Afterlife: Pierwszy horror na VR osadzony w Świecie Mroku zapowiedziany

Będzie to również pierwsza gra wideo na podstawie Wraith: The Oblivion, czyli gry fabularnej z 1994 roku.

Wraith: The Oblivion – Afterlife: Pierwszy horror na VR osadzony w Świecie Mroku zapowiedziany
Bartosz Witoszka

10.06.2020 11:18

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Aż chciałoby się napisać, że Świat Mroku zaczyna powoli wychodzić z cienia, bo po oficjalnym ogłoszeniu Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, szwedzki Paradox Interactive, właściciel praw do marki World of Darkness, zaczyna tworzyć kolejne gry wideo w tym jakże bogatym uniwersum. Mamy zatem Vampire: The Masquerade - Coteries of New York (moja recenzja do przeczytania tutaj) od polskiego Draw Distance, a deweloperzy z Krakowa już zapowiedzieli, że pod koniec tego roku pojawi "Shadows of New York", czyli kolejna powieść wizualna.

Werewolf: The Apocalypse - Earthblood Trailer (New Action RPG Game) 2020

Do tego wszystkiego zapowiedziano Werewolf: The Apocalypse, za którego produkcję odpowiedzialne jest studio Cyanide (twórcy m.in. całkiem dobrej skradanki z goblinem Styksem w roli głównej), a wczoraj do tego zacnego grona dołączył bohater tego wpisu, czyli Wraith: The Oblivion – Afterlife.

Będzie to horror tworzony z myślą o goglach VR (nie podano, na które dokładnie, ale w informacji prasowej znalazła się wzmianka o "wszystkich głównych platformach") inspirowany Amnesią i Obcym: Izolacją. Wiem, brzmi jak kolejny naprędce sklecony straszak ze Steama, który powstał na fali popularności gry Frictional Games, ale w tym przypadku istnieje szansa, że deweloperzy wykorzystają potencjał drzemiący w grze fabularnej, Wraith: The Oblivion.

Wraith: The Oblivion - Afterlife | Announcement Trailer

Gracze wcielają się w niej w tytułowe Duchy (bądź też Widma) (*) zmarłych osób, które zawieszone są między światami z powodu niedokończonych spraw za życia. Jakby tego było mało, Zapomnienie (ang. Oblivion, ale spotkać też można było tłumaczenie "Otchłań") próbuje pochłonąć wszystkie duchy, by całkowicie zatraciły resztki swojej świadomości. Zadaniem każdego z graczy jest realizacja jakiegoś zadania fabularnego, ale każdy z dostępnych bohaterów cechuje się dualną naturą, dlatego każdemu Duchowi towarzyszy jego Cień. Przypomina on postaci, że pora opuścić świat żywych i przejść dalej.

Obraz

W "Afterlife" gracze wcielą się w Ducha, który dręczony wyrzutami sumienia utknął w starej posiadłości (bo jakżeby inaczej). Sam pomysł na grę jest ciekawy i na razie pozostaje nam czekać na więcej informacji odnośnie samego kształtu produkcji, za którą odpowiada Fast Travel Games. Osoby nie zaznajomione z rynkiem VR mogą kojarzyć to studio z doniesień z zeszłego roku o nagłym wzroście zainteresowania Apex Construct, które wielu graczy pomyliło z battle royale’m od Respawn Entertainment, Apex Legends. Wspomina informacji prasowej Erik Odeldahl, dyrektor kreatywny studia. Na razie udostępniono jedynie krótką zajawkę, a zwiastun prezentujący elementy rozgrywki ma zostać opublikowany już 27 sierpnia. Nie powiem, jestem zainteresowany, w jakim kierunku to pójdzie.

Bartek Witoszka

(*) Duch (ewentualnie Widmo) nie jest może najlepszych tłumaczeniem słowa "Wraith", ale "Upiór" kojarzy mi się (i nie tylko mi) bardziej z jakimś wampirem, czyli istotą o stricte złych zamiarach. Nie powiem, to będzie ciekawa zagwozdka lingwistyczna, o ile rzecz jasna tłumacz zwróci na to uwagę.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.