White Wolf rejestruje znak towarowy Vampire Bloodlines
Sama rejestracja nie musi jeszcze oznaczać niczego konkretnego, ale kto wie - może w końcu ruszą prace nad World of Darkness, albo dostaniemy kontynuację świetnego Vampire: The Masquerade - Bloodlines?
06.05.2016 14:23
26 kwietnia White Wolf Publishing złożył do amerykańskiego Urzędu Patentów i Znaków Towarowych wniosek o rejestrację znaku towarowego Vampire Bloodlines. Samo w sobie nie musi to oznaczać niczego specjalnego, bo firmy często zastrzegają swoją własność, by ktoś jej nie wykorzystał. Czasem co prawda wychodzą z tego absurdalne sytuacje, no ale takie jest prawo.
Z drugiej strony, po tym jak CCP porzuciło prace nad World of Darkness, a White Wolf i prawa do marki zostały kupione przez Paradox całkiem możliwe, że w końcu coś się w tym temacie zacznie dziać. Tym bardziej, że w październiku ubiegłego roku White Wolf zastrzegł nazwę Vampire: The Masquerade również w kontekście gier wideo.
O samej grze World of Darkness na razie nie wiadomo nic, poza jednym materiałem wideo z grudnia 2015, a przecież to świetne uniwersum i aż dziwię się, że od pamiętnego Bloodlines nikt nie wydał żadnego tytułu w tym świecie.
Niewykluczone, że koncept gry uległ zmianie i zamiast MMORPG, jak w pierwotnych założeniach, firma pracuje nad pełnoprawną grą fabularną, na przykład kontynuacją Bloodlines. W sumie byłoby to lepsze rozwiązanie, niż gra sieciowa, bo tych mamy sporo, a zrobić dobre MMO, które nie tylko przyciągnie graczy, ale też ich zatrzyma nie jest łatwo.
Inną opcją jest po prostu remaster, albo nawet remake Vampire: The Masquerade – Bloodlines. Gra, podobnie jak jej poprzedniczka Redemption, trafiła niedawno na GOG-a i możemy tu mieć do czynienia z sytuacją podobną, jak z System Shock. Nieco usprawniona wersja jedynki znalazła się na GOG-u, a niecałe dwa miesiące po tym światło dzienne ujrzała informacja o pracach nad pełnoprawnym remakiem. Potem natomiast dostaliśmy zapowiedź System Shock 3.
World of Darkness - 2010 Animatic Trailer
Niezależnie od tego, czy chodzi o prace nad World of Darkness, odświeżenie klasyka, zapowiedź czegoś zupełnie nowego, czy po prostu zabezpieczenie swoich praw do marki, warto zacząć bliżej przyglądać się poczynaniom White Wolf i Paradoksu. W końcu w tym roku mieliśmy już jedną zapowiedź, której nikt się nie spodziewał.
Bartosz Stodolny
[Źródło: PCGamesN, rpgcodex.net]