Wczoraj Supercellem zarządzała piętnastoletnia dziewczynka

Tak, tym Supercellem, co został w zeszłym roku kupiony za niemal 9 miliardów dolarów.

Wczoraj Supercellem zarządzała piętnastoletnia dziewczynka
Patryk Fijałkowski

12.10.2017 17:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

I tym Supercellem, w którego tytuły gra dziennie jakieś sto milionów osób. Potężna firma na co dzień zajmuje się, oczywiście, grami mobilnymi - mowa o Hay Day, Clash of Clans czy Clash Royale. Firma to nie byle jaka, bo Tencent w zeszłym roku kupił ją za więcej niż Disney dał za Gwiezdne wojny. Dlaczego więc na czele Supercella stanęła piętnastolatka? Nie, nie chodzi, o to, że jest takim geniuszem, że Ilkka Paananen, aktualny CEO, postanowił dobrowolnie ustąpić jej miejsca. Powód jest nieco bardziej trywialny. Ale dobry.

Wczoraj odbył się bowiem Międzynarodowy Dzień Dziewczynek, święto ustanowione w 2011 przez ONZ, które ma na celu zwrócenie uwagi na wyzwania, z którymi muszą borykać się dziewczęta na całym świecie. Z tej okazji przeprowadzono akcję #GirlsTakeover, która polega na tym, że na najważniejszych stanowiskach - w rodzaju prezydenta, burmistrza, dyrektora czy prezesa - zasiadły nastoletnie dziewczyny. W akcji brało udział 60 krajów, a nastolatki przejęły łącznie ponad 600 posad.

[fbpost url="video.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fsupercell%2Fvideos%2F1738063172905668%2F&show_text=0&width=560" width="560" height="315"]

Jedną z nich był właśnie CEO w Supercellu. Piętnastoletnia Sonja Korpelainen zastąpiła Paananena na cały dzień. Wiadomo, że w całej akcji chodzi przede wszystkim o sam przekaz, więc nastolatka nie miała okazji ogłosić Clash of Clans 5 i Hay Daya na Nintendo Switcha. Zwrócono natomiast uwagę na problem małej liczby kobiet w branży gier. Jak mówi Paananen:

Polska próbuje już nawet promować tego typu ścieżkę kariery wśród kobiet. Warto pamiętać, że gdy na początku roku ruszyła kampania społeczna "Programuj", jej klip promocyjny występował w dwóch wersjach - męskiej i żeńskiej.

Kampania społeczna programuj.gov.pl - Spot Ona

Na wideo promującym całą akcję Girls Takeover wypowiedziała się też sama Sonja zarządzająca Supercellem przez jeden dzień:

Ładne słowa, z którymi jednak niektóre kobiety mogłyby się pewnie nie do końca zgodzić. Nawet Camilla Avellar, deweloperka z Supercella, na wideo promującym akcję przyznaje, że czasem trudno jest przebić się ze swoimi pomysłami, bo "kolesie nie patrzą na daną rzecz w taki sam sposób".

Patryk Fijałkowski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.