W końcu wiemy, ile Microsoft zarabia na Game Passie!

Odpowiedź przyniosło postępowanie regulacyjne w Brazylii.

Game Pass
Game Pass
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

10.10.2022 20:19

Cały czas nie ma pewności, czy ostatecznie dojdzie do skutku przejęcie Activision-Blizzard przez Microsoft. Chociaż producent Xboksów ogłosił swoje akwizycyjne zamiary w styczniu tego roku, to sprawa cały czas prześwietlana jest pod kątem potencjalnego naruszenia regulacji antymonopolowych. Wciąż czekamy na wyniki tego procesu z Wielkiej Brytanii (mają być do marca) czy USA, w weekend spłynęła jednak w końcu pierwsza dobra dla Microsoftu wiadomość. 

Zielone światło dla połączenia firm dała Brazylia. Zajmująca się regulowaniem tamtejszego rynku organizacja CADE zezwoliła zgodę na przejęcie bez zastrzeżeń, zaznaczając, że podejmuje tę decyzję z myślą o klientach z Brazylii, nie zaś o interesach konkretnych spółek.

Od samej zgody Brazylii ciekawszy wydaje się jednak inny element całego procesu. W jego trakcie Microsoft ujawnił przychody z usługi Xbox Game Pass (bez PC) za 2020 rok podatkowy (zakończony w styczniu 2021). Wyniosły one wg tych danych 2,9 miliarda dolarów. Oznacza to, że ta subskrypcyjna usługa była odpowiedzialna za 18 proc. całości przychodów z Xboksa i 30 proc. przychodów działu gier i usług.

Warto tu zaznaczyć, że w styczniu 2021 Game Pass miał również według informacji podawanych przez Microsoft 18 milionów użytkowników. W styczniu tego roku miało ich zaś być już 25 milionów - można się więc spodziewać, że aktualne przychody są o ok. 40 proc. większe. 

Wszystko to pod warunkiem, że w liczbie 2,9 miliarda dolarów zawarte są jedynie subskrypcje - a to pozostaje niejasne. Microsoft może tu stosować różnego rodzaju sztuczki, by tworzyć lepszy od rzeczywistego obraz usługi (wliczając w sumę choćby sprzedaż dodatków do gier z GP czy gry oferowane w ramach zniżek w usłudze).

Z drugiej strony w całym procesie uzyskania zgody na kupienie Activision chodzi przecież o to, by Microsoft wykazał, że jego udział w rynku nie zagraża konkurencji. Różnie więc można na to patrzeć.

Tak czy inaczej - tego rodzaju liczby poznajemy po raz pierwszy i z pewnością są one interesujące. Jeszcze bardziej ciekawe okażą się w przyszłości, gdy potencjalnie będziemy mieć nieco większy kontekst.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościgame passxbox
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.