W kalejdoskopie: Metro 2033

W kalejdoskopie: Metro 2033
marcindmjqtx

23.03.2010 10:32, aktual.: 15.01.2016 16:14

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nasza recenzja Metro 2033 pojawi się jutro, ale zachodni dziennikarze już ocenili produkcję 4A Games. Średnia ocen, to w zależności od agregatu i platformy:

  • Metacritic - PC (12 recenzji): 83/100; Xbox 360 (34 recenzje): 79/100
  • Gamerankings - Xbox 360 (23 recenzje): 80.74%; PC (3 recenzje): 79.67%

Czyli jest dobrze. Kilka szczegółów znajdziecie w poniższych cytatach.

Game Informer jest jednym z serwisów, które wystawiły oceny powyżej średniej. Porównanie do Half-Life 2 jest moim zdaniem trafne, chociaż nie wszyscy nasi partnerzy są niezniszczalni, o czym zresztą przeczytacie również w innym cytacie. Ocena to 9/10

Half-Life 2 wydaje się idealnym punktem odniesienia dla Metro 2033. Podobnie jak Gordon Freeman, Artyom również zwykle nic nie mówi i dołączają do niego niezniszczalni partnerzy, kierowani przez SI. Tak samo, jak w klasyku od Valve wymiany ognia nie są tak ważne, jak fascynujący świat[ ]Większość bitew sprowadza się do jak najszybszego pozbycia się przeciwników, bez konieczności zajmowania wcześniej strategicznych pozycji. Od Eurogamera Metro 2033 dostało 8/10. Naprawdę trudno nie docenić stworzonego przez Głuchowskiego świata. Jest on jednocześnie obcy, ale i dobrze znany, zwłaszcza jeśli na co dzień korzystacie z kolei podziemnej.

Gdziekolwiek byście nie byli jest klimatycznie. To świat, w którym czuć brzemię apokalipsy, ale jest również zanurzony we własnych, gazowych koszmarach. Zarówno na powierzchni, jak i w pewnych miejscach metra będziecie potrzebowali maski gazowej, która wymaga filtrów tak, jak broń amunicji. Gdy pierwszy raz się udusicie, zaczniecie rozumieć, że w tym shooterze chodzi nie tylko o walkę i historię, ale również o przeżycie. Dużo gorzej poszło grze w recenzji na łamach 1UP. Ocena to tylko C+. Problemy ze Sztuczną Inteligencją faktycznie są zauważalne, ale na pewno nie dyskwalifikujące.

Spotykane w grze mutanty omijają wiele problemów z SI, bo jedynie szarżują prosto na Ciebie. Od ludzi natomiast można by oczekiwać przejawów inteligencji. Zamiast tego, sprzymierzeńcy ślepo wchodzą w tłum przeciwników, tylko po to by zginąć, co zmusza do ładowania ostatniego punktu kontrolnego. Wrogowie kryją się po złej stronie przeszkód i patrzą w złą stronę, przez co możecie strzelać im w plecy, bez większego wysiłku. Co gorsze, zdarza się, że nie reagują na śmierć stojących obok kolegów. IGN również nie był łaskawy i odjął punkty za techniczne braki. Ocena to 6.9, jednak także i w tej recenzji znajdziemy pochwałę ciekawej i gęstej atmosfery.

Zróżnicowana mechanika razem z umieszczeniem akcji w Rosji sprawiają, że atmosfera Metro 2033 sprawia frajdę. Elementy survival horroru również sprawiają się nieźle, zmuszając gracza do oszczędzania amunicji i ostrożności, jednocześnie budując napięcie. Ale te pozytywy są mocno hamowane problemami technicznymi i systemem skradania. Opinie zebrał Maciej Kowalik

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także