W Afterfall: Rascal będzie straszno i nie będzie Harrego Pottera
Trochę czekaliśmy na pierwsze informacje o Afterfall: Rascal (tytuł roboczy). Pamiętacie jeszcze, jak w raporcie finansowym znaleźliśmy informacje o planowanych nowych grach od Nicolas Games z uniwersum Afterfall? Mamy nieco więcej szczegółów o pierwszej z nich, która o dziwo, nie będzie cRPG, ale survival-horrorem.
08.09.2009 | aktual.: 12.12.2016 16:24
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
[scroll down for the English version] Opowiadanie wprowadzające w klimat
Był 16 Października 2012 roku. Tydzień wcześniej obroniłem pracę magisterską i załatwiałem ostatnie formalności. Kiedy głównym wejściem do wydziału wszedł oddział wojska, chyba wszyscy pomyśleliśmy "No nie... znowu?". Tak jak w poprzednich trzech przypadkach w tym miesiącu spakowali nas do ciężarówek i wywieźli po schronach, jak zwykle "na wszelki wypadek". Zarówno studentów jak i kadrę naukową. Dotarliśmy do celu w kilkanaście minut i według dowódcy oddziału, czekało nas jakieś pięć godzin siedzenia na tyłkach. Już kiedy wpadli na uczelnię, wiedziałem że nic już dzisiaj nie załatwię, więc siedząc na schronowej stołówce wyciągnąłem z torby drugi tom "Krążących sfer", z nadzieją że mam wreszcie chwilkę czasu na skończenie lektury. Podano nam napoje (bezalkoholowe rzecz jasna) a ja, ignorując głośne narzekania na wszystko siedzącego obok Weissberga, zatopiłem się w świecie młodego adepta magii. Jakieś trzy godziny później z lektury wyrwał mnie wstrząs. Dopiero blednące i przerażone twarze ludzi wokół mnie, pozwoliły zdać sobie sprawę z tego co się wydarzyło. Pomyślałem, o Magdzie, o rodzicach, przyjaciołach, tych wszystkich, którzy zostali na zewnątrz. Tyle miało być już tych końców świata... dlaczego akurat tym razem alarm nie okazał się być fałszywym? Teraz, kiedy właśnie miałem wkroczyć w zawodowe życie. Przyjrzałem się twarzom wokół. Kilku starych kumpli, parę ładnych dziewczyn z pierwszej grupy dziekańskiej, niemal cała kadra akademicka. Zrozumiałem że właśnie z tymi ludźmi spędzę w najlepszym wypadku większość, w najgorszym całą resztę życia. cdn...
Na początek nieco informacji o świecie gry. Maciej "Augustus" Prósiński opowiada o nim w ten sposób:
Przede wszystkim RASCAL nie jest cRPGiem. Należy do gatunku Survival Horror a jego akcja rozgrywa się niedługo po wybuchu wojny, kiedy powierzchnia ziemi nie nadaje się jeszcze do życia, a bohaterowie gry wychowywali się, pracowali i studiowali jeszcze w normalnym świecie niedotkniętym wojną, a kiedy rozpoczyna się akcja, mają już za sobą kilka lat zamknięcia w jednym z wielkich, narodowych schronów. Akcja gry i jej realia, mają za zadanie, oczywiście prócz zaprezentowania ciekawej opowieści i dostarczenia graczom najwyższej jakości rozrywki, wprowadzić odbiorcę w świat Afterfalla, poprzez kawałek jego historii, widziany oczyma ludzi takich jak my - ludzi, którzy przywykli do pokoju i dobrobytu. Udało nam też się przeprowadzić krótki wywiad o grze z panem Tomaszem Majką z Nicolas Games: Ile osób liczy zespół?
W sumie zespół liczy teraz kilkanaście osób na miejscu i kilkanaście na zewnątrz
Czy Rascal to produkcja budżetowa, czy raczej tytuł klasy AAA
To na pewno ocenią gracze, ale mamy takie aspiracje
Na jakie platformy ukaże się gra?
W pierwszym rzucie na PC - sterowanie jest dostosowane do konwersji, więc następny będzie pewnie Xbox 360
Skąd w ogóle zmiana z cRPG na survival horror?
Nie ma zmiany CRPG na SH - jedynie kolejność wydawania - przyczyn jest kilka od ekonomicznych do czysto ludzkich. Chcemy też wprowadzić ludzi w świat AF, polscy miłośnicy klimatów postapokaliptycznych znają projekt, ale na świecie jest różnie, zaczynamy więc od gry, która opowie, co tak na prawdę się stało w Europie po wojnie.
Czy dalej aktualna jest premiera na I kwartał 2010, jeżeli tak - to na jakim poziomie zaawansowania są prace
Na dzień dzisiejszy mamy 2 tygodnie opóźnienia w stosunku do planu - wydaje się, że nadrobimy i termin wydania będzie dotrzymany, ale jak to w świecie gier, zawsze coś może się zdarzyć.
Czy jest już wydawca, czy dalej macie zamiar go dopiero znaleźć na targach w Lyonie
Zaczynamy sprzedawanie gry w tym miesiącu. Liczymy ze w Lyonie dobijemy targu
Czy Rascal będzie grą dla jednego gracza, czy planujecie jakiś coop, multiplayer?
Ta część będzie dla jednego gracza
Coś więcej o świecie - bardziej Fallout z mutantami i technologią, czy może pojawi się jakaś magia, inne rasy?
Świat to typowo post apo. Będą mutanci, będą dziwni ludzie - generalnie będzie straszno i nie będzie Harrego Pottera
Czy skoro ma być cała seria gier ze świata Afterfall to będzie można przenosić pomiędzy nimi swoją postać?
Nie mogę jeszcze odpowiedzieć na to pytanie, ale myśleliśmy o tym
Jak długo potrwa rozgrywka?
Tego nigdy nie da się określić, ale gra nie będzie bardzo krótka. Nie będzie też brazylijskim serialem
Fabuła opowiadana będzie przerywnikami filmowymi, czy bardziej rzeczami związanymi z rozgrywką?
To będzie totalny mix filmów, elementów gameplayowych i innych
Czy planujecie wypuścić jakieś demo przed wydaniem gry?
Jeszcze nie wiemy czy będzie to publiczne demo to zależy od rozmęw z wydawcami
Czy gra będzie miała polską wersję językową
Oczywiście
Co jest unikatowego w Rascalu? Co odróżnia waszą grę od RE, Silent Hill czy Dead Space, wychodzi sporo po nich, więc co nowatorskiego pojawi się u Was?
Sama historia, jeżeli oglądałeś film Gra z Michaelem Douglasem, to właśnie taka będzie nasza rozgrywka - nie wiesz jak się skończy.
W jaki rating wiekowy celujecie? Kim jest wasz docelowy odbiorca gry?
Będzie chyba 18. Odbiorca to miłośnik klimatów postapokaliptycznych i dobrej, straszącej rozgrywki. Gra nie tylko będzie straszyć, ale wymagać też dosyć niekonwencjonalnego myślenia.
Wiemy, że jak na razie, to niewiele informacji, ale obiecano nam, że co dwa tygodnie będziemy dowiadywać się nowych rzeczy o tej polskiej produkcji. W końcu nadal nie wiemy, jak się będzie grać w Rascala, co będzie w nim unikalnego i dlaczego warto czekać.
Wiemy za to trochę o technikaliach. Gra tworzona jest na silniku Unigine. Jak mówią o nim jego twórcy:
Cóż, zobaczymy co z tego wyjdzie. Mamy też nadzieję, że niedługo zostaną pokazane jakieś materiały z rozgrywki. W końcu do teoretycznej daty premiery coraz bliżej.
PS Twórcy zapraszają też na forum Afterfall znajdujące się pod adresem http://Afterfall.net/
English Version We have waited for the first information about Afterfall: Rascal for quite a while. First, we found information on planned new games set in the Afterfall universe in a Nicolas Games financial report. Now we have some more details about the first one, which, surprisingly, won't be a cRPG, but a survival horror.
First, a bunch of information about the game's world. Maciej "Augustus" Prósiński says:
First of all, RASCAL is not a cRPG. It's a Survival Horror set soon after the beginning of the war, when the surface of the earth is still uninhabitable, and the protagonists of the game were brought up, worked and studied in the normal world, untouched by war, and when the story starts, they have been closed down in one of the big, national shelters for several years. The game's action and setting were designed, of course, aside from presenting an interesting story and giving the players high quality entertainment, introduce the audience to the world of Afterfall through a fragment of its history, seen through the eyes of people like us - people used to peace and prosperity.We also have a short interview with Mr. Tomasz Majka from Nicolas Games:
How numerous is the team?
The team consists of more than a dozen people internally and a dozen externally.
Is Rascal a budget production, or an AAA title?
That's for the players to decide, but we have such aspirations.
What platforms will the game be released for?
Initially for the PC - the controls are adjusted to conversion, so Xbox 360 will likely be next.
Why the change from cRPG to survival horror?
There is no change from cRPG to SH - only the order of publishing - there are several reasons, from economic to purely human ones. We also want to introduce people to the AF world, Polish fans of post-apocalypse know the project, but it is different in the rest of the world, so we'll start with a game which will tell what really happened in Europe after the war. Is the Q1 2010 release date still in place and if so, how advanced are the works?
For now, we have a 2-week delay in relation to the schedule. I think we'll make it up and the release date will be kept, but, as usual in the gaming world, something can always happen.
Do you have a publisher already, or do you still plan to find one at the Lyon convention?
We're starting to pitch it this month. We hope to finalize the deal in Lyon.
Will Rascal be a single-player game, or do you plan to have some co-op, multiplayer?
This game will be for one player only.
Maybe something more about the world - more of a Fallout, with mutants and technology, or maybe some kind of magic, other races?
The world is a typical post-apo. There will be mutants, strange people - generally, it will be frightening and with no Harry Potter.
If there is going to be a whole series of Afterfall games, will we be able to transfer our character between them?
I can't answer this question yet, but we have thought about it.
How long will the gameplay be?
This is always hard to assess, but the game won't be very short. It also won't be a Brazilian soap opera.
Will the story be told through cutscenes or more through gameplay?
It will be a total mix of cutscenes, gameplay elements and others.
Do you intend to release a demo before the actual game?
We don't know if it will be a public demo. It depends on the talks with publishers.
What is unique about Rascal? What makes it different from RE, Silent Hill or Dead Space? There's lots of survival horror shooters, what is so new about your game?
The story itself. If you have seen the movie "The Game" with Michael Douglas, that's what our gameplay will be like - you don't know how it ends.
What age rating do you have in mind? Who is your target player?
The rating will likely be 18+. Our target audience are lovers of post-apocalyptic atmosphere and good, scary gameplay. The game will not only scare you, but will require unconventional thinking.
We know that for now it's not much, but we were promised that every two weeks we will learn new things about this Polish production. After all, we still don't know how Rascal is going to play, what will be unique about it and why it's worth the wait.
We do know a few technical details. The game is being made using the Ungine system. As its makers say:
We are still using the revolutionized Ungine system. We added a graphics script editor to it, thanks to which people without any experience with the program can make advance scripts. We are nearing the completion of cutscene editor and next year we'll start making cutscenes. We are testing a new, more flexible animation system in the engine - it can do almost anything. Piotr Gnyp