W 2012 wydamy ponad miliard złotych na elektroniczną rozrywkę

W tym roku Polacy wydadzą ponad miliard złotych w firmach zajmujących się elektroniczną rozrywką.

W 2012 wydamy ponad miliard złotych na elektroniczną rozrywkę
marcindmjqtx

24.01.2012 | aktual.: 12.12.2016 16:24

Nad naszą branżą i jej przyszłością znowu pochylił się Dziennik Gazeta Prawna. W poprzedniej publikacji na ten temat mogliśmy poczytać o takich firmach jak "People Can Flay",  "Game Destire" czy "Elyctronic Arts", oraz dowiedzieć się, że Codemasters to jedna z największych firm produkujących gry wideo. Tym razem jest dużo lepiej, poza drobną wpadką z przeniesieniem PCF do Wrocławia.

Artykuł "O światowy rynek zagrają polskie firmy Techland, CityInteractive i CD Projekt Red" w dość przystępny sposób podsumowuje wydarzenia i sukcesy 2011 roku, jak również mówi nam o tym, co polskie studia przygotowują na ten rok. O tym wszystkim już pisaliśmy, nie ma więc sensu się powtarzać. Pojawia się natomiast jeden ciekawy fragment warty zacytowania.

W Polsce. - Po mocnym odbiciu w 2010 r., które było spowodowane wzrostem sprzedaży gier na pecety i w segmencie konsol, w 2011 r. mieliśmy do czynienia z kontynuacją tego trendu. W 2012 r. spodziewamy się, że dynamika rynku gier pozostanie dwucyfrowa. Całkowita wartość przychodów firm działających na tym rynku już zdecydowanie przekroczy 1 mld zł - mówi DGP Zoran Vueković, analityk firmy PMR Publications. Jak możecie zobaczyć na wykresie powyżej to spory wzrost w porównaniu do zeszłego roku, w którym wartość naszego rynku szacowano na 692 miliony złotych. Oby tak dalej.

Piotr Gnyp

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościpolecamybranża
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.