Niedawna zapowiedź Half-Life: Alyx w pewnym stopniu przywróciła do głównego nurtu gier wideo rozmowy o wirtualnej rzeczywistości. Po raz kolejny zastanawiamy się, czy VR doczeka się przełomu, którego oczekujemy od lat i zyska w końcu masową popularność.
Z pewnością pomóc mogłoby w tym pełne wsparcie producentów konsol. I o ile Sony w pewnym stopniu weszło w temat wraz z PlayStation VR (choć wciąż mocno zachowawczo), to Microsoft zdaje się go unikać. I wygląda na to, że nie zmieni się to w następnej generacji konsol.
Xbox Project Scarlett - E3 2019 - Reveal Trailer
Powiedział Phil Spencer, szef działu Xboksa Microsoftu, serwisowi Stevivor. Dodał, że w tej technologii nie podoba mu się, jak izolująca jest, podczas gdy on postrzega gry wideo jako doświadczenie międzyludzkie.
Stwierdził również. Ciekawe, czy za parę lat (a może miesięcy?) się to zmieni. Fakt faktem, że czekamy na ten przełom już prawie dekadę i niewiele się zmienia, więc może Spencer wie, co mówi?
Dominik Gąska