Ubisoft wkracza na rynek efektów specjalnych
Ubisoft zamierza poszerzyć spektrum swojej działalności. Yves Guillemot, CEO francuskiego wydawcy, w wywiadzie dla Financial Times, zdradził, jak firma zamierza to zrobić.
18.05.2009 | aktual.: 13.01.2016 17:46
Chcemy wypracować sobie zdolność do tworzenia efektów specjalnych do filmów. Te światy [gier wideo i filmu - przyp. M.L.] muszą się coraz bardziej i bardziej zazębiać. Nie chcemy robić filmów, ale widza jaką posiadamy jest kluczem do zrobienia efektów specjalnych, grafiki i animacji.Muszę przyznać, że to ciekawy pomysł w czasach, gdy większość filmów korzysta po prostu z grafiki komputerowej, a nie wszystkim to jeszcze dobrze wychodzi. Nie przywołujmy tu już ekranizacji Wiedźmina by nie kopać leżącego, ale nawet w tak wysokobudżetowym serialu jak LOST animacje komputerowe nie są najlepsze.
Ubisoft już rozpoczął współpracę w tej dziedzinie z wytwórnią Twentieth Century Fox przy filmie Avatar. Przy okazji Francuzi zrobią także grę na podstawie filmu. W zeszłym roku Ubisoft przejął kanadyjskie studio efektów specjalnych Hybride Technologies, które maczało palce w filmach Sin City i 300. Wygląda więc na to, że firma nie zaczyna w tej branży jako zupełny nowicjusz.
[via EDGE]