Ubisoft w służbie zdrowia. Gry studia pomogą osobom z ambliopią

Jest to dolegliwość szerzej znana jako "leniwe oko".

Ubisoft w służbie zdrowia. Gry studia pomogą osobom z ambliopią
Patryk Fijałkowski

Ambliopia to dolegliwość osłabiająca zdolność widzenia w jednym oku, wizualnie często objawiająca się obniżoną powieką. W bardzo młodym wieku (do ósmego roku życia) jest łatwa do wyleczenia, potem robi się coraz trudniej. Przez wiele lat wierzono wręcz, że nic się nie da z tym zrobić wśród osób dorosłych. Powstały jednak mozolne, skuteczne ćwiczenia, które poprawiają jakość widzenia. A w 2011 odkryto z kolei, że znacząco pomóc mogą także gry.

Obraz

Teraz doczekaliśmy się naturalnych efektów tych wyników w branży. Ubisoft współpracuje z firmą Amblyotech, która zajmuje się leczeniem objawów ambliopii za pomocą cyfrowych mediów. Francuski deweloper przygotował zatem dwa tytuły - Dig Rush oraz Monster Burner - które zaprojektowano specjalnie z myślą o poprawie widzenia osób z "leniwym okiem". Urządzenie Amblyotech, na którym znajdą się obie produkcje, zostało zgłoszone do Agencji Żywności i Leków i aktualnie czeka na akceptację. Wstępne badania wykazały ponoć, że skutecznie przeciwdziała objawom ambliopii. Jak mówi Ubisoft w oświadczeniu:

Taka formuła leczenia nie tylko jest o wiele ciekawsza niż monotonne ćwiczenia, ale może też zmniejszyć ryzyko alienacji dzieci z ambliopią. Zamiast nosić opaskę na oko w szkole i narażać się na drwiny rówieśników, można by skutecznie redukować objawy dolegliwości w zaciszu domowym, na dodatek przy (miejmy nadzieję) przyjemnej grze. Nie pozostaje nic innego jak tylko trzymać kciuki za powodzenie projektu i pogratulować Ubisoftowi. Po wirtualnej rzeczywistości pomagającej osobom z demencją to już drugi taki "okołogrowy" projekt pozytywnie wpływający na zdrowie. A jeśli do tego dodać pomoc przy obliczeniach kwantowych czy uczenie samochodów jazdy... Dzieje się!

Patryk Fijałkowski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościubisoft montrealzdrowie
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.