Ubisoft: Gry 3D w 3D będą tym czym było stereo
Zanim przejdę do meritum - wiem, że w tytule jest powtórzone 3D. Stało się tak dlatego, że o ile mi wiadomo gry w 3D już mamy, a teraz w branży mówi się o graniu w 3D mając na myśli coś zupełnie innego. Nie chodzi o grafikę, a sposób wyświetlania obrazu, ale powstaje mały semantyczny galimatias, który mam nadzieję uda się jakoś niebawem okiełznać. Wracając do sedna - Ubisoft uważa, że ten nowy standard wyświetlania obrazu będzie takim skokiem jakim dla dźwięku było przejście z mono do stereo.
28.11.2009 | aktual.: 13.01.2016 16:12
Yannis Mallat, szef Ubisoft Montreal, gdzie powstaje pierwsza gra firmy wykorzystująca tą technologię (Avatar) stwierdził, iż:
Granie w 3D jest dla obrazu tym czym stereo było dla dźwięku. Nikt nie chciał wracać do mono.Standard ten może dość szybko wejść do naszego życia, zważywszy na plany Sony oraz entuzjazm Ubisoftu. Tylko pamiętać należy, że poza specjalnymi okularami, będziemy jeszcze potrzebować telewizora, który poradzi sobie z takim sposobem wyświetlania obrazu. A nigdzie nie jest powiedziane, że niedawno kupiony odbiornik HD da sobie z tym radę.
[via Kotaku]