Tylko Chmielarz umiał zrobić grę komputerową bez komputera
Ciekawych rzeczy można się dowiedzieć o Polsce od producentki Bulletstorma, wysokobudżetowej produkcji EA tworzonej przez rodzime studio People Can Fly.
W wywiadzie przeprowadzonym przez serwis GameHunters z USAToday na pytanie o to, czy legendarna gra Duke Nukem był inspiracją dla twórców Bulletstorma Tanya Jessen odpowiada:
Ludzie często się nas pytają czy Duke Nukem był inspiracją, co jest w tym śmieszne, to fakt, że Adrian [Chmielarz] dorastał w Polsce i nie miał komputera by grać w tę grę, więc nie wiedział nic o Duke Nukem. Cóż, nie wiem, co w tym Epicu o Polsce i Adrianie wiedzą, ale pobieżne sprawdzenie dat w Wikipedii mówi, że Duke Nukem 3D miał premierę w 1996, a Tajemnica Statuetki, przy której pracował Adrian w 1993. Ale wiadomo - Polska - dziki kraj, niedźwiedzie na ulicach, gry komputerowe bez komputerów i takie tam...
Całość zabawnie skomentował sam zainteresowany na swoim Twitterze:
Miałem już wtedy komputer, niestety nie grałem w gry, bo byłem zajęty walką z niedźwiedziami polarnymi Polecamy też wideo z roku 1995, w którym Adrian mówi o polskim rynku gier i siedzi obok komputera, no ale może to atrapa. Do obejrzenia tutaj.
Wniosek - Polak potrafi. Jak zwykle.
[via GameHunters]
Piotr Gnyp