Twórcy Xenoblade Chronicles X pracują przy nowej Zeldzie
Doświadczenia w budowaniu otwartych światów nie da się kupić. Dlatego, do pracy wkraczają specjaliści z Monolith Soft.
Dwanaście miesięcy temu, GameInformer miał okazję porozmawiać i Tetusay’em Takashidą oraz Genki Yokotą, reżyserami Xenoblade Chronicles X, na temat ich współpracy z Nintendo, planów na przyszłości i dotychczasowych dokonań. Jedno z pytań poruszyło kwestię otwartego świata Zeldy mającej trafić na Wii U (jeszcze wtedy ukrywanej, choć wiadome było, że powstaje). Odpowiedź była dość wymijająca, gdyż Panowie stwierdzili, że udostępniając wewnętrznie raporty Monolith z prac nad Xenoblade i problemami związanymi z kreacją świata, pomagają również innym zespołom, gdyż wiedzą one, jakich dróg nie obierać.
Okazuje się jednak, że pomoc przy „Breath of the Wild” nie ograniczyła się tylko do wsparcia merytorycznego. Pracownicy Monolith mają pomagać przy pracach nad nową Zeldą, pilnując aby otwarty świat gry zachwycał swoim pięknem. O ujawnienie tego faktu pokusił się sam Shigeru Miyamoto, który na E3 potwierdził domysły dziennikarzy:
Zresztą Monolih miało już okazję pomagać przy Skyward Sword, więc nikogo nie powinno dziwić wykorzystanie ich mocy przerobowej również przy BotW. Naprawdę zdziwiłbym się, gdyby pomoc tak doświadczonego zespołu, nie przełożyła się na jakość nowej Zeldy. Szczególnie, że świat z Breath of the Wind ma być ponad 12 razy większy od tego, stworzonego na potrzeby Twilight Princess.
[Źródło: GameInformer]
Oskar Śniegowski