Twórcy Rust nie wiedzą, na której grze się skupić. Dlatego dają graczom dostęp do swoich prototypów

Strona głównaTwórcy Rust nie wiedzą, na której grze się skupić. Dlatego dają graczom dostęp do swoich prototypów
26.08.2016 16:18
Twórcy Rust nie wiedzą, na której grze się skupić. Dlatego dają graczom dostęp do swoich prototypów
Bartosz Stodolny
Bartosz Stodolny

W końcu możemy zobaczyć nad czym pracują twórcy gier kiedy wydaje nam się, że nic nie robią.

Wbrew pozorom Facepunch Studios to nie tylko Garry’s Mod i Rust. Choć deweloper najwięcej uwagi poświęca właśnie tym dwóm tytułom, cały czas intensywnie szuka nowych pomysłów. To z kolei prowadzi do powstawania całej masy prototypów, z których potem wybiera się najciekawsze i rozwija w pełnoprawne gry (albo wrzuca je do Wczesnego Dostępu na Steamie).

GMOD | EPIC NPC WAR! [Rebels vs Combines]

Tylko skąd wiedzieć, którą grę wypchnąć z fazy prototypu i skupić na jej tworzeniu siły całego zespołu, a nie tylko kilku osób? Można na przykład rozesłać kopie do rodziny i znajomych, ale czy będą obiektywni? Można też zrobić wewnętrzne spotkanie i bazując na doświadczeniu samemu to ocenić. Albo puścić wszystko w świat i czekać na odzew graczy.

Beep! Bomb Mission

Na to ostatnie rozwiązanie zdecydowała się ekipa z Facepunch uruchamiając Facepunch Prototypes. Działa to w ten sposób, że studio rozdaje za darmo dostęp do specjalnej steamowej aplikacji, która z kolei umożliwia uruchomienie wybranych prototypów. No, prawie za darmo, bo aby się zakwalifikować trzeba mieć przypisaną do swojego konta przynajmniej jedną grę Facepunch.

Obecnie w ramach Facepunch Prototypes dostępnych jest 14 gier, wśród których znajdziemy platformówki, strzelanki, FPS-a, nietypowe podejście do tenisa, tytuł, w którym zarządzamy salonem z automatami do gier, a nawet kilka produkcji na wirtualną rzeczywistość. Część z nich powstała na potrzeby testowania czegoś w Rust, inne to szybkie dema albo efekt zabawy z devkitem Vive’a.

Deuce - October Demo

W zamian za udostępnienie gier twórcy proszą o dzielenie się z nimi opiniami na ich temat. Na Reddicie powstał już osobny dział dedykowany właśnie temu, choć na razie sporo tam próśb o dodatkowe kody, bo akcja cieszy się ogromną popularnością.

326803256263792682

Sam pomysł jest bardzo fajny i choć mało prawdopodobne, by duże studia zdecydowały się na coś takiego, to więcej „indyków” mogłoby pójść w ślady Facepunch. Pomijając już kwestię podpowiedzi, co się ludziom podoba, a co nie, zawsze miło się robi, kiedy deweloperzy bardziej otwierają się na społeczność graczy.

Bartosz Stodolny

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)