Trybuna Ludu

Trybuna Ludu

Trybuna Ludu
marcindmjqtx
28.03.2010 21:48, aktualizacja: 15.01.2016 16:14

Trybuna Ludu to zebrane przez naszych moderatorów najciekawsze komentarze pod notkami i wpisy na naszych forach. Coś pominęliśmy? Dajcie nam znać.

Uwaga - zachowano pisownię cytowanych wypowiedzi.

BaRiBaL w wątku o Dragon Age'u spisał swoje wrażenia z "Przebudzenia": Skonczylem wlasnie DA:Awakening, troche ponad 28 godzin grania poza mna a nie wszystkie questy zrobilem do konca. Ogolnie calosc bardzo mi sie podobala i tradycyjnie pozostalo uczucie niedosytu, ze to juz tak szybko nadszedl koniec. Nowi czlonkowie druzyny sa dosc zroznicowani przez co latwo dokonywalem wyboru z ktorymi kompanami mi sie lepiej gra, choc kilkukrotnie robilem rozne misz-masze aby posluchac co maja do powiedzenia miedzy soba - albo w tym dodatku Bioware przylozylo reke do tych dialogow miedzydruzynowych albo po prostu podczas grania w DA:O nie zwracalem na to tak bacznej uwagi. Niektore dialogi sa naprawde swietne i przyjemnie sie tego slucha za plecami. Grajac na normalu moj mag zginal tylko raz podczas calej rozgrywki i szczerze mowiac to musial byc jakis przypadek bo w znacznej ilosci walk 'zycie' mu nie zeszlo nawet do polowy, co innego druzyna, ci dosc czesto mocno obrywali pomimo porzadych zabezpieczen. Wielokrotnie bywalo tak, ze cala trojka padala na pysk a ja musialem konczyc bitwe sam co bylo dosc czasochlonne. Mam nadzieje, ze w kolejnym (?) dodatku bedzie mozna zagrac swoim bohaterem z Awakening, bo w moim przypadku moj mag na 33 poziomie bardziej terminatora przypomina z wygladu,sily i mocy niz jakies truchło w jedwabnej szacie. Więcej na temat gry tutaj.

J_uk_dev pod wpisem dot. zaróbków Apple z dystrybucji minigier wyjaśnił niektóre z tajników tworzenia gier na iPhone'a:

iPhone to nie tylko sposób na wejście na rynek dla małych studiów, ale też dla pojedynczych deweloperów, hobbystów itp. Warunki licencjonowania produktu są dosyć dobre, roczna licencja też nie kosztuje wcale majątku ( 99USD o ile pamiętam, niedługo będę musiał swoją odnowić ;) ), licencja jest biznesowa i personalna. Jeśli mówimy o grach, to można od razu olać ObjC ( tzn. niezupełnie, jakiś wrapper by się przydało napisać na UIView ) i napisać całość w C++, co uczyni produkt nie tylko łatwo portowalnym ( a więc, jeśli uda sie zdobyć licencję na PSP, to łatwo można przeportować dotychczasowe rzeczy z iPhone ), ale również niekoniecznie będzie wymagał Maca przez czas prac ( odpowiednik wrappera na UIView może powstać w wersji Windows/Linux/OSX z wykorzystaniem np. SDL, sam zresztą tak robię ). Generalnie więc iPhone jest komercyjną przenośną konsolą, która udostępnia publishera i pozwoli nabyć nieco doświadczenia w kwestii jak wygląda spelnianie np. kryteriów QA w praktyce itp. Można sporo się nauczyć, nieco zarobić i zdobyć przydatne doświadczenie. Dalsza dyskusja pod tym adresem.

Marcin76r pod notką o 3D dość pesymistycznie choć nie bez racji, skomentował trójwymiarowe wyświatlacze w przenośnych konsolach Nintendo:

Jeśli jednak Nintendo faktycznie wprowadzi wyświetlacze 3D w konsolkach, to podejrzewam że taki sprzęt skończy gorzej niż Wii (większość znajomych z Wii odpala je góra na godzinkę, 1-2 razy w miesiącu) - tzn. po 10-15 minutach, gdy minie pierwszy zachwyt (whoow - mam konsolkę z ekranem 3D!) i ludzie się zorientują, że od grania dostają nudności, konsole powędrują spowrotem do sklepu albo do kąta i będą się kurzyć (na myśl od razu przychodzi mi Virtual Boy Nintendo). Więcej na temat 3D w tym miejscu.

kamis ciekawie skomentował najnowszą odsłonę serii Splinter Cell:

W trailerach widzę mnóstwo przemocy i chęć Sama zemsty. Jak zagrałem w demo to przekonałem się o jednym. Na pewno nie jest to ten sam Splinter Cell. Na pewno jest więcej "bajerów", ale też na pewno widać wciągającą fabułę i chęć zabijania wrogów z nienawiścią jest większa niż w poprzednich częściach. Czuć gniew Sam'a i to na cholernie wysokim poziomie. Jako fan serii muszę mieć Conviction. Nie traktuję już tej wersji jako "normalnego" Splinter'a ale jako coś nowego, zmienionego, nie koniecznie gorszego. Zmiana gry wynika z fabuły. Mi się podoba, mimo, że brakuje starego dobrego skradania się z Chaos Theory. Wspomniany zwiastun oraz dyskusję na jego temat znajdziecie tutaj.

Pamiętajcie, żeby podsyłać ciekawe komentarze i wpisy na forum naszej moderacji. Z góry dziękujemy.

Wypowiedzi zebrał Kamil Bogusiewicz.

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)