Trwają prace nad Schizm 3: Nemesis - kontynuacją znanej polskiej gry przygodowej

Roland Pantoła zaprasza na planetę Argilus.

Trwają prace nad Schizm 3: Nemesis - kontynuacją znanej polskiej gry przygodowej
Joanna Pamięta - Borkowska

Spółka PlayWay ogłosiła właśnie, że trwają prace nad grą Schizm 3: Nemezis. Myślę, że część z was może nie kojarzyć poprzednich odsłon, bo minęło kilkanaście lat od ich premiery.

Do pracy nad kontynuacją zasiadł Roland Pantoła, weteran gier wideo, który tworzył takie tytuły jak A.D.2044, Klątwa i Władcy Ciemności. Ja ciepło wspominam zwłaszcza tytuł z 1998 roku, Reah - Zmierz się z nieznanym, który Pantoła stworzył pracując już w studiu Avalon (był on odpowiedzialny za silnik gry V-Cruise i większość grafiki). Podobnie jak w Phantasmagorii, w komputerowo wygenerowanym otoczeniu znalazły się sekwencje wideo z żywymi aktorami, co robiło na mnie wtedy kolosalne wrażenie. Zagadki były świetne, przemyślane, wymagające niezłego główkowania, a świat dziwnej planety Reah mnie zachwycił. No i właśnie zdałam sobie sprawę, że grałam w tę grę 20 lat temu, co jest trochę straszne... ale genialnej ścieżki dźwiękowej autorstwa Fading Colours, Gagarina 108 i Mesmerisy słucham do dziś.

Obraz

Schizm 3 będzie dzieckiem studia Detalion Games, którego nazwa nawiązuje do innego studia, powstałego w 2001 roku. Wydało ono Schizm 2 - Kameleon oraz Sentinel - Strażnik grobowca, a w 2006 roku zostało rozwiązane. Od tej pory Pantoła pracował przy takich produkcjach jak Bulletstorm, Enemy Front czy Sniper-Ghost Warrior 2, aż w końcu postanowił sięgnąć do klasyki i kontynuować serię Schizm. A więc wróciliśmy do teraźniejszości, pora zatem obejrzeć zwiastun:

Schizm będzie grą przygodową, której bohaterowie, Amia i Bogard, wybierają się na obcą planetę Argilus w celach czysto rozrywkowych. Na miejscu wycieczka przeradza się w koszmar - na skutek anomalii powstają dwa wymiary, do których trafiają bohaterowie.  Lokacje niby są te same, ale różnią się zagrożeniami i szczegółami.

Nie jest jeszcze znana data premiery.

Przy okazji zapraszam na porcję naszych retro artykułów: recenzję Schizma autorstwa Olafa Szewczyka i wywiad z Rolandem Pantołą (to akurat świeże, bo sprzed roku), który przeprowadził Tomasz Mochocki z serwisu Przygodomania.pl.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (11)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.