To wina graczy, że jest tak mało innowacyjnych gier
David Cage, człowiek spod którego macek wyszły takie gry jak Fahrenheit i Heavy Rain rzecze gorzkie słowa.
11.01.2013 | aktual.: 05.01.2016 16:25
W wywiadzie dla PlayStation Official Magazine UK Cage stwierdził:
Gracze inwestują pieniądze w wydawców niezainteresowanych innowacją. Gracze zachęcają wydawców do robienia ciągle tej samej gry co święta i wszyscy są szczęśliwi. Zdaniem Cage'a, sequele zabijają kreatywność i innowację. A on wierzy, że gry mogą być czymś więcej niż tylko strzelankami (dooh!). W kontekście ich nadchodzącej produkcji, Beyond: Two Souls, czyli gry o latającym duszku, który przeskakuje od żołnierza do żołnierza, a reszta przeciwników grzecznie czeka, aż wszyscy ich koledzy dookoła zginą*, powiedział:
Nie dajemy ludziom tego, czego się spodziewają. Chcemy im dać to, czego pragną, ale sami nie zdają sobie z tego nawet sprawy. Obawiam się, że już jeśli wiecie, że chcecie grać w Beyond: Two Souls, to plan Cage'a się nie udał.
I jeszcze: Cage udzielał wypowiedzi Official PlayStation Magazine, więc wypowiadał się z takiego, a nie innego punktu widzenia. Ale wystarczy rozejrzeć się poza zbiór gier AAA omawianych w tego rodzaju czasopismach, aby zobaczyć, że jest CAŁA MASA INNOWACYJNYCH, CIEKAWYCH GIER. Jest ich więcej niż kiedykolwiek wcześniej!
Tylko w tym nurcie AAA biedny Cage widzi same strzelanki. No co poradzić.
Źródło: Official PlayStation Magazine
Konrad Hildebrand
* w dużym skrócie