TIGS to pierwsza konferencja na temat zdrowia psychicznego w branży gier

Ruszy już w październiku.

TIGS to pierwsza konferencja na temat zdrowia psychicznego w branży gier
Tatiana Kowalczyk

Crunch w branży „był, jest i będzie”, stwierdził nieco filozoficznie w wywiadzie wideo dla Polygamii Mikołaj Pawłowski, szef Juggler Games. O tym, jak stresującą rzeczą potrafi być praca nad grami, wiadomo nie od dziś. Wystarczy poczytać o tym, ile zdrowia kosztuje niektórych twórców praca nad brutalną grą taką jak Mortal Kombat 11. Albo ile godzin tygodniowo musieli przepracowywać twórcy Fortnite’a, żeby osiągnąć taką skalę sukcesu. Czy też posłuchać o tym, co mówią pracownicy Naughty Dog o polityce firmy. Napisano nawet książkę na ten temat - możecie sięgnąć po „Krew, pot i piksele” Jasona Schreiera z Kotatku.

Na szczęście coraz większą wagę przywiązuje się do publicznego poruszania wątków dotyczących zdrowia psychicznego w tak specyficznej branży jak gamedev. Pierwsza konferencja poświęcona zdrowiu psychicznemu w growym przemyśle (j. ang. – The International Gaming Summit on Mental Health Illness and Awareness - TIGS) odbędzie się między 9 a 10 października w Toronto, w Kanadzie. Jej założyciele chcą ją urządzać co roku.

Official Launch Trailer | Mortal Kombat

Ale TIGS ma zainteresować nie tylko twórców gier, ale i osoby, które w gry po prostu grają. Pierwsza edycja wydarzenia skupi się na wskazaniu głównych problemów związanych ze zdrowiem psychicznym, z którymi borykają się gracze, twórcy gier i środowisko gier jako takie. W skład zarządu konferencji wchodzi m. in. Paul Fletcher, który pełnił rolę konsultanta przy Hellblade: Senua’s Sacrifice – jest profesorem na uniwersytecie w Cambridge, gdzie specjalizuje się w psychozie. Jednym z reprezentantów TIGS jest też Mike Wilson, współzałożyciel Devolver Digital, który traktuje problem zdrowia emocjonalnego w branży gier bardzo poważnie. Jak mówi GamesBeatowi:

Pomysłodawcą konferencji jest Mark Chandler, weteran branży, który pracował wcześniej w Epic Games i organizował GamesCon w Toronto. Udzielił wywiadu dla GamesBeat, w którym wyznał, że jakiś czas temu miał moment poważnego załamania nerwowego. Potem, jakieś dwa lata temu, zaczął o tym otwarcie mówić. Wówczas ludzie związani z branżą zaczęli się do niego odzywać w mediach społecznościowych i dzielić się własnymi doświadczeniami, co zainspirowało Chandlera do podjęcia inicjatywy i zorganizowania wydarzenia poświęconemu właśnie dbaniu o swoje zdrowie. Więcej o tle powstania TIGS znajdziecie w podcaście, w którym Mark rozmawia z Mike’iem Wilsonem.

Jeśli bylibyście zainteresowani wysłuchaniem nagrań z paneli dyskusyjnych, zapytaliśmy twórcę wydarzenia, czy konferencja będzie opublikowana w jakiejś formie w sieci. Chandler odpisał nam, że „wszystkie informacje będą transkrybowane, żeby mogły się przydać społeczności; najistotniejsze jest dla nas upewnienie się, że uda nam się uchwycić wszystkie rzeczy w trakcie wydarzenia”. Oprócz tego wyznał, że dodanie relacji na żywo by zbyt skomplikowało sprawę i byłoby zbyt drogie; zamiast tego wszystko po prostu trafi na YouTube'a.

Tatiana Kowalczyk

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.