The Last of Us II przesunięte (ponownie) na bliżej niesprecyzowany termin

A za Iron Manem na VR to nikt nie zapłakał.

The Last of Us II przesunięte (ponownie) na bliżej niesprecyzowany termin
Bartosz Witoszka

Przesunięcia premier spowodowane koronawirusem czas zacząć, choć na dobrą sprawę pierwszym w tym temacie był Wasteland 3, o którym Dominik wspominał w Rozchodniaczków kilka dni temu. Tym razem jednak mówimy o jednym z bardziej oczekiwanych tytułów, jakim z czystym sumieniem można nazwać The Last of Us II.

Gra miała ukazać się 29 maja, ale wczoraj wieczorem na oficjalnych kanałach komunikacyjnych PlayStation i Naughty Dog pojawiły się informacje, że kontynuacja przygód Ellie i Joela zaliczy obsuwę. Ponowną, bo pierwotna data premiery została wyznaczona na końcówkę lutego, jednak już w październiku zeszłego roku pojawiły się informacje, że gra nie pojawi się w zakładanym terminie.

Tym razem deweloperzy nie byli w stanie podać nawet przybliżonego terminu wypuszczenia tytułu, a jak sami twierdzą, jest on praktycznie skończony i aktualnie dopieszczane są tylko ostatnie szczegóły. Przesunięcie zaś wynika z tego, że panująca dookoła zaraza utrudnia logistykę działań Sony, jednak nikt nie precyzuje, co dokładnie kryje się za tymi słowami.

Wydawać by się mogło, że w erze cyfrowej premiera gry nie powinna być żadnym problemem, jednak napływające ostrzeżenia od Square Enix i Capcomu o możliwym braku pudełek z ich tytułami na sklepowych półkach pokazują, że dystrybucja fizyczna ciągle odgrywa ważną rolę.

Sam skłaniam się jednak ku teorii, że deweloperzy, mimo ciągłego crunchu, zwyczajnie nie wyrobiliby się na maj, a panująca pandemia była wygodnym wytłumaczeniem przesunięcia. Oczywiście brak danych na potwierdzających te przypuszczenia (nie jestem niestety polskim Jasonem Schreierem), ale brak nowej daty premiery jest przynajmniej zastanawiający zwłaszcza, że, jak twierdzi studio, gra jest praktycznie gotowa.

Obraz

Na pewno nie będą to ostatnie informacje o przełożeniach gier o jakich usłyszymy w najbliższym czasie, ale część deweloperów (z CD Projektem na czele) zapewnia, że wdrożenie nowych metod pracy (home office) spowodowanych pandemią nie wpłynie na premierę ich tytułów.

Bartek Witoszka

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.