Terraria: Otherworld startuje od nowa. "Ludzie brali wypłaty i nie robili przy projekcie nic przez ponad rok"

Firmie Engine Software "podziękowano" za współpracę i oddano projekt komu innemu.

Terraria: Otherworld startuje od nowa. "Ludzie brali wypłaty i nie robili przy projekcie nic przez ponad rok"
Maciej Kowalik
1

Engine Software miało doświadczenie. To właśnie Holendrzy portowali Terrarię z PC na Vitę, PS3 i Xboksa 360. Ale wygląda na to, że zlecony im przez Re-Logic samodzielny projekt był już zbyt wielkim wyzwaniem. Stało się to jasne już pół roku temu, gdy zleceniodawca przyjrzał się stanowi spin-offa i stwierdził, że wymaga tak gruntownych przeróbek, że trzeba zatrudnić do nich nowego głównego projektanta i nowych artystów. Ale wtedy projekt wciąż pozostał w rękach Engine Software. Teraz to się zmieniło.

Terraria: Otherworld - GDC 2015 Trailer

Na forum gry, studio Re-Logic ogłosiło zmianę developera, dodając, że nie zamierza godzić się w przypadku Otherworld na żadne kompromisy, mające przyspieszyć premierę.

Engine Software nie będzie pracować już przy Otherworld. Projekt trafił w ręce Pipeworks Studios, którego propozycje przypadły do gustu Re-Logic.

An Evening with Ocean Software - Room 101

Nieco wglądu w sytuację daje wygrzebane przez Eurogamera sprawozdanie z "frontu" Simona Butlera, który dawno dawno temu pracował w Ocean Software nad wieloma grami, które pewnie znacie.

I oczywiście mówi to o swojej pracy właśnie przy Otherworld. Pracy - jak sam twierdzi - ukończonej z punktu widzenia artysty grafika. Oto jak opisuje swój pierwszy dzień przy projekcie.

Cóż, widocznie czasem po prostu nie ma innej drogi. Trzeba zaczynać od początku. I to też jest jedna z różnic pomiędzy niezależnym developerem, a pracą pod dyktando oczekującego dotrzymywania terminów wydawcy. Nie żeby w świecie gier AAA nie zdarzały się przypadki "resetu" projektu, ale są one bardzo rzadkie. Tam developer raczej włączy "tryb crunchowania", zatrudni dodatkowych ludzi tylko do dowiezienia gry do premiery wypłaty. A potem prasa będzie co jakiś czas pisać o "uciekinierach" ze studia, którzy pozakładali własne firmy, bo mieli dość kieratu. I o kolejnych łatkach do gry.

Oby następne wieści o Otherworld były już lepsze.

Maciej Kowalik

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne