Tencent inwestuje na polskim rynku. Kupuje akcje Bloober Team

Polski producent gier, Bloober Team, zyskał nowego inwestora. Chiński gigant technologiczny, Tencent Holdings Ltd, poprzez spółkę zależną Serene Century Ltd, kupił spory pakiet akcji twórcy gier wideo. Do transakcji miało dojść szóstego października.

Ma Huateng, CEO Tencent
Ma Huateng, CEO Tencent
Źródło zdjęć: © Getty Images | © 2019 Bloomberg Finance LP
Karolina Kowasz

09.10.2021 08:58

Dopiero po dwóch dniach producent gier poinformował oficjalnie o sprzedaży akcji. Zgodnie z tymi informacjami, Rockbridge TFI sprzedał wszystkie posiadane akcje Bloober Team na rzecz chińskiej spółki.

Rozliczenie transakcji

Rockbridge TFI sprzedał 3,8 mln akcji, które stanowiły dokładnie 21,97 proc. kapitału zakładowego Bloober Team. Ich nabywcą został konglomerat Tencent, który znany jest z kupowania akcji w wielu studiach gier. W swoim portfolio inwestycyjnym posiadają udziały w takich firmach jak Riot Games, Supercell, Epic Games, Miniclip czy Grinding Gear Games.

Jak podał serwis Wirtualne Media, Piotr Babieno, prezes i mniejszościowy akcjonariusz Bloober Team skomentował zakup akcji przez Tencent. Zgodnie z jego słowami, firma jest zaszczycona zainteresowaniem chińskiego konglomeratu i cieszy się, że może powitać go jako nowego akcjonariusza.

Produkcje Bloober Team

Gracze mogą kojarzyć firmę głównie z popularnych horrorów Layers of Fear czy The Medium, które odniosły spory sukces na rynku międzynarodowym. Samo studio, jak twierdzi w informacjach prasowych oraz na swoich profilach społecznościowych, chce tworzyć coraz ciekawsze produkcje z gatunku horrorów.

W związku z zakupem pakietu akcji przez Tencent, firma mogła zaobserwować wzrost ich cen jeszcze w piątek. Inwestorzy, przez zamknięciem giełdy, musieli zapłacić 22,7 zł za jednostkę akcji, co oznacza wzrost o ponad sześć procent.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
wiadomościtencentlayers of fear
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (67)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.