Tego kodu nie da się zgubić, pomylić ani nikomu wydać. Wszystko dzięki... Guitar Hero

Tego kodu nie da się zgubić, pomylić ani nikomu wydać. Wszystko dzięki... Guitar Hero

Tego kodu nie da się zgubić, pomylić ani nikomu wydać. Wszystko dzięki... Guitar Hero
marcindmjqtx
23.07.2012 13:34, aktualizacja: 05.01.2016 16:41

Grupa neurobiologów oraz kryptografów z USA opracowała kod, którego nie da się zgubić, pomylić ani pod przymusem wydać innej osobie. Nic w sumie dziwnego, skoro nawet się go... nie zna.

Jakie jest najsłabsze ogniwo każdego systemu bezpieczeństwa? Oczywiście - człowiek. To on może pomylić hasło, zapomnieć je albo zostać zmuszonym do wydania go.

Grupa naukowców z Uniwersytetu Stanford opracowała system, który eliminuje ten problem. Człowiek ciągle "przenosi" kod, ale nawet go... nie zna. Wszystko dzięki grze podobnej do popularnego Guitar Hero.

Tak jak tam, tak i tutaj należy naciskać odpowiednie klawisze (tym razem na klawiaturze), gdy przypisane im znaczniki przelatują przez wyznaczony punkt. Tym razem nie chodzi jednak o to, by "zagrać" jakiś kawałek Metalliki. W rzeczywistości 45-minutowa sesja "gry" jest tak rozplanowana, by "nauczyć" podświadomości gracza specjalnego, składającego się z 30 znaków kodu.

By potwierdzić swoją tożsamość, należy uruchomić program jeszcze raz, tym razem jednak wybierając inną sesję, w czasie której prawdziwy kod wymieszany będzie z innymi, pozbawionymi znaczenia. Osoba, która brała udział w pierwszej sesji, osiągnie zdecydowanie lepszy wynik punktowy w ramach "swojej" sekwencji, niż w wypadku innych. Choć cały czas nawet nie wie, jak brzmi "hasło".

I to działa nawet do dwóch tygodni po pierwszej sesji.

Pomysł jest interesujący, choć ciężko wyobrazić sobie zastosowanie go w praktyce. Wpisywanie hasła w ramach kilkunastominutowej sesji gry musi być strasznie czasochłonne. Niemniej - nigdy bym się nie spodziewał, że coś takiego można wymyślić na bazie Guitar Hero.

Tomasz Kutera

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)