Techland uczy tworzenia gier na przykładzie Call of Juarez: Bound in Blood

Jak zapewne pamiętacie, na łamach Polygamii pojawił się cykl tekstów opisujący proces powstawania gry wideo. Ich autorami są pracownicy wrocławskiego Techlandu, którzy na przykładzie Call of Juarez: Bound in Blood opowiadali o kolejnych etapach produkcji.

marcindmjqtx
SKOMENTUJ

Z tekstu możecie się dowiedzieć, jak wygląda praca koncept artysty - na czym się wzorują czy z jakich narzędzi korzystają. Autor opowiada też, jak wpływa na odbiór gry przez gracza wygląd postaci czy odwiedzanych miejsc. Możemy też się dowiedzieć, jak problemy techniczne można wykorzystać na swoją korzyść.

Autor: Lead Concept Artist - Waldek Kamiński

Wielu graczy myśli, że praca testera jest łatwa i przyjemna. Paweł Kopiński skutecznie przekonuje nas, że się mylą. Opowiada o pracy testera, o cechach jakimi musi się charakteryzować i dlaczego jego praca jest taka ważna.

Autor: Lead International Brand Manager - Paweł Kopiński

Adrian Sikora opowiada o pracy działu Level Designerów. O tym, jak powstaje gra od samego początku aż po osiągnięcie statusu „gold”, czyli ukończenia produkcji. Bo Level Designer nie zajmuje się projektowaniem samego wyglądu odwiedzanych miejsc, ale także całej mechaniki gry. Jest to chyba najważniejszy dział w całym studiu.

Autor: Lead Level Designer - Adrian Sikora

Czym kierowali się twórcy wypuszczając edytor do gry? Autor opisał proces dostosowywania programu tak, aby był przejrzysty i przystępny dla potencjalnego twórcy-gracza.  Okazało się, że nie było to takie proste, jak może się wydawać.

Autor: Level Designer/Environment Artist - Mateusz "seir" Piaskiewicz

Jak powstawał scenariusz do Call of Juarez: Bound in Blood? Jak, poprzez mechanikę, można podkreślić charakterystyczne cechy bohaterów? Na jakich filmach się wzorowano i dlaczego dialogi w grze bardziej przypominają te słyszane w teatrze aniżeli te z srebrnego ekranu? Jak przeprowadzany był casting na aktorów? Tego wszystkiego dowiecie się czytając felieton.

Autor: Haris Orkin

Autor opowiada, jakie triki zostały zastosowane, by Call of Juarez: Bound in Blood wyglądało ładnie na wszystkich trzech platformach i dlaczego robienie gry równolegle na różne sprzęty jest takie trudne.

Autor: Lead Technical Artist - Maciej Jamrozik

Jan Borkowski opowiada o animacjach w grze. Czemu zrobienie animacji człowieka jest takie trudne i jak deweloperzy „oszukują” nas przy widoku z pierwszej osoby.  Felieton wzbogacony jest dużą ilością filmików, obrazującą powstawanie animacji w grach.

Autor: Lead Animator - Jan Borkowski

W tekście dowiecie się jak komponować muzykę do gry, jak budować nią klimat i wspomagać rozgrywkę i finalnie zaimplementować ją. A przecież muzyka to nie wszystko - do dodania i nagrania jest też masa dźwięków. Udźwiękowienie gry to masa pracy.

Autor: Paweł Błaszczak - Audio Director i Kompozytor

Podsumowanie przygotował

Maciej Śmietanko, red. Piotr Gnyp

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne