Team Ninja czy grupy fokusowe - drugie demo Nioh pokaże kto tak naprawdę robi tę grę
Dark Souls trudne? Proszę Was...
Przez lata marka Team Ninja mocno skarlała, ale ja nie zapomnę absolutnej ekstazy, gdy oddałem kumplowi swoje PS2 w zamian za pierwszego Xboksa z Ninja Gaiden. Kto grał, ten wie jak ta gra potrafiła dać w kość i jak wielka była satysfakcja z pokonywania jej poziomów, dzięki bolesnym lekcjom pokory.
Soulsy trudne? Zgadzam się z Piotrem Rusewiczem, który pisał u nas, że ten legendarny poziom trudności to już bardziej marketingowa zagrywka, łechtająca ego mainstreamu przy premierze coraz bardziej przystępnych odsłon. Fakty są takie, że po kontakcie z pierwszym demem Nioh, powrót do Dark Souls 3 był jak zimne piwko po dniu harówki. Mimo to, nie spotkałem się z opinią, że przez poziom trudności i wysoki próg wejścia ktoś, kto lubi tego typu rozgrywkę, rezygnuje ze śledzenia dalszych losów gry. Nioh został doceniony.
Demo na PS4 pobrano ponad 850 tysięcy razy, o czym Team Ninja informowało otwarcie, dzieląc się przy okazji wynikami dołączonej do niego ankiety. A w nich spore zaskoczenie.
Amerykanie i Europejczycy dali okejkę poziomowi trudności i balansowi rozgrywki. Dużo gorzej ocenili te elementy Azjaci. Pytanie, co Team Ninja z tą wiedzą pocznie. Dzisiejsze Soulsy nie dają mi tego, co kiedyś dawało Ninja Gaiden, więc osobiście chciałbym, by developer nie szedł na kompromisy i zrobił grę jaką chce zrobić. Ale nad developerem jest jeszcze wydawca, który pewnie nigdy w Nioha nie zagra, ale bardzo chciałby na nim zarobić jak najwięcej.
Wstępna odpowiedź na tę kwestię nadejdzie w sierpniu, wraz z drugim demem gry.
NIOH - E3 2016 TRAILER
W temacie daty premiery nic się ostatnio nie zmieniło. Nioh ma ukazać się w tym roku. Tylko na PS4.
Maciej Kowalik