Team 17 zwalnia, nastawia się na biznes wydawniczy
Znana chyba najbardziej z serii Worms firma chce się skoncentrować bardziej na współpracy z zewnętrznymi producentami i zwalnia pracowników na kreatywnych stanowiskach.
W miniony piątek, 17 marca w godzinach popołudniowych pracownicy Team 17 dostali informację o obowiązkowym spotkaniu dla wszystkich działów. W jego trakcie zostali poinformowani o redukcji etatów, w szczególności w działach grafiki i designu.
Decyzja ta związana jest ze zmianą priorytetów firmy. Od teraz zajmować ma się ona przede wszystkim wydawniczą stroną swojego biznesu, a własne marki rozwijać we współpracy z niezależnymi twórcami.
W komentarzu, jakiego przedstawiciel Team 17 udzielił serwisowi eurogamer.net, firma zapewnia, że liczba zwolnień nie powinna być duża, a większość dotkniętych zmianami pracowników otrzymała propozycje przejścia do innych działów.
Tak czy inaczej jednak dla wielu z nich zmiana stanowiska z kreatywnego na bardziej biznesowe może być trudna do zaakceptowania. Team 17 uważa jednak, że te zmiany są konieczne, by lepiej dopasować się do wymagań partnerów i rynku.