Taniec narkotycznych polipów - tak wygląda tworzenie gier od środka
Musicie to zobaczyć. Twórcy Torchlight 2 postanowili pokazać jak zmieniał się ich projekt. Od strony kontroli kolejnych wersji gry.
29.09.2012 | aktual.: 21.01.2016 16:55
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wizualizacja została wykonana w specjalnym, służącym do tego narzędziu Gource i obejmuje niemalże trzy lata pracy nad projektem. Widać, jak staje się coraz bardziej rozbudowany, na ułamek sekundy można też zobaczyć, którzy pracownicy studia przy czym pracowali.
Więcej o Gource i tym, do czego może być wykorzystywane przeczytacie w archiwalnym tekście Bartłomieja Nagórskiego pt. "Tworzenie gier może być piękne - wizualizacje przy użyciu Gource".
Zacznijmy od tego, że Gource tworzy wizualizację w oparciu o dane z systemu kontroli wersji (ang. version control system). Co to w ogóle jest takiego?
Jak głosi odpowiednie hasło na polskiej Wikipedii (jak zwykle żałośnie wręcz ubogie w porównaniu z wersją angielską), jest to oprogramowanie służące do śledzenia zmian w kodzie źródłowym oraz pomocy programistom w łączeniu i modyfikacji zmian dokonanych przez wiele osób w różnych momentach.
Za muzykę w tle odpowiada jeden z członków Runic Games, ale pragnie zachować anonimowość.
Konrad Hildebrand