Taki był Battlefield Heroes

Jak już zapewne zauważyliście po tytule gry, produkcja ta wywodzi się od EA. Gdyby EA nieco mocniej skupiła się na udoskonalaniu rozgrywki, a nie na rozwijaniu ItemShopu, zapewne byłoby o tej grze głośno. Brak regularnego dodawania nowego contentu (map itp.) a umieszczanie w grze płatnych itemków doprowadziło do zamknięcia gry, która była bardzo grywalna i naprawdę nietuzinkowa.

Dantius
SKOMENTUJ

Pierwsze słyszę, co to jest za gra?

Battlefield Heroes gra F2P z mikropłatnościami osadzona w dość bajkowej i kreskówkowej grafice shooter z wieloma mapami i trybami meczu. Nie jest to jednak taktyczny FPS, jak np. BF3. Tutaj stawia się na zręczność i szybką rękę. W grze mamy do wyboru dwie strony konfliktu: Royal i National. Obie frakcje dążą do wygrania wojny jaka toczy się w grze na różnych mapach. Gdy już wybierzemy swoją stronę konfliktu, kreujemy naszego bohatera i dostajemy wybór klas postaci, są ich trzy: Gunner, Soldier i Commandos. Każdą z nich wyróżniają skille/umiejętności, które może używać podczas walki oraz bronie jakie mogą używać. O klasach później. Gra była naprawdę dobra i wciągająca. Warto wspomnieć, że mistrzostwa świata w BFH w 2012r. nie wygrali nikt inny, jak Polacy.

Klasy postaci.

Jak już wspominałem w grze mieliśmy do wyboru trzy klasy postaci.

Pierwszą z nich jakie opisze to Gunner. Klasa ta specjalizuje się dużą ilością życia i mocnym dmg'em. Jej broniami głównymi są: karabin maszynowy, shootgun, bazzoka. Skille jakie wyróżniają tą dość powolną postać, to rzecz jasna, przyspieszenie ruchu na parę sekund, tarcza dająca nam przez jakiś czas dodatkowy pancerz i inne skille nastawione właśnie na wbieganie i szybkim pozbywaniu się przeciwników.

Drugą z klas był Soldier, przeze mnie nazywany medykiem. Tak zgadza się, postać ta posiada skill leczący. Jest to umiejętność obszarowa, więc warto wspomóc naszych kompanów w potrzebie podczas silnego ostrzału. Oprócz tego posiada ona również skill 'kupa granatów' czyli wyrzucamy w stronę wroga, dość potężne granaty. Nie dajcie się zwieść, soldier to również mocna klasa pod względem dmg'a. Dzięki skill'owi 'podpalenie', nasze kule są w ogniu co czyni zabieranie dodatkowego życia wrogowi. Soldier zalicza się do moich ulubionych klas postaci w grze ze względu na hybrydę wysokiego dmg'a oraz właściwości leczących. Do głównych broni używanych przez postać zalicza się pistolet maszynowy, shootgun, granatnik. Te i inne skille posiada ten idealny support/dps (w języku rpg'owym mówiąc).

Ostatnią z klas w grze jest Commandos. Jak sama nazwa wskazuje, niczym komandos przy użyciu broni głównych takich jak, snajperka, nóż, czy pistolet z tłumikiem będziemy po cichu zdejmować naszych przeciwników z dużej i małej odległości. Klasa posiada bardzo ciekawe skille jak np. 'maskowanie', stajemy się niewidzialni. Wróg dostrzeże nas, gdy zbliżymy się do niego za bardzo, więc trzeba działać szybko. Gdy w trybie maskowania oddamy strzał, to stajemy się automatycznie widoczni. Komandos posiada głównie skille ofensywnę, czyli przez jakiś czas dostajemy zwiększony dmg do snajpierki, rzucamy bombę na ziemie w punktach strategicznych, gdy wróg na nią wejdzie wybucha. Jeżeli używamy noża, jest skill umożliwiający zadawanie przez jakiś czas większych obrażeń - 'trujący nóż'. Jest jedną z najbardziej interesujących klas w grze.

Obraz

Używanie pojazdów!

Bardzo fajny aspekt. W grze możemy używać pojazdów! Samolot, helikopter, czołg, jeep czy maszyny przeciwlotnicze są do naszej dyspozycji. Każdy z pojazdów wygląda inaczej względem drugiej strony konfliktu. Są to pojazdy wieloosobowe, więc w jeepie, helikopterze i samolocie zmieszczą się łącznie 3 osoby, w czołgu dwie osoby, a w maszynie przeciwlotniczej tylko jedna.

Mapy i tryby gry.

Swoje bitwy toczymy na 16 mapach. Każda z nich jest stworzona po inny typ rozgrywki, więc mamy duże mapy, gdzie nacisk jest położony na pojazdy, i takie, gdzie nie mamy możliwości używania pojazdów, i nacisk jest nastawiony na 'close quartes'. Map jest naprawdę dużo, są różnorodne i ładnie wytworzone przy akopaniamencie tej kreskówkowej grafiki. Co do trybów gry tutaj jest tradycyjnie: capture the flag, przejmowanie punktów, team deathmach. Nie będę się o nich rozpisywał bo każdywie na czym one polegają.

Aspekty RPG.

Poprzez zadawanie wrogi obrażeń, otrzymujemy punkty doświadczenia. Gdy zbierzemy odpowiednią ilość, zdobywamy następny poziom (jest ich 30 w grze). Dzięki temu zdobywamy Punkt Umiejętności, który możemy wydać przy naszych skillach, by móc ulepszyć ich działanie. Oprócz tego mamy questy/misje. Np. Zadaj obrażenia 560 czołgiem, lub zdobądź flagę 2 razy. Po ich wykonaniu dostajemy punkty doświadczenia i monety, które możemy wydać w grze na nowe bronie, ubieranie itp... Niestety tylko na czas określony.

F2P? Połowicznie.

Gra jest oczywiście darmowa. Wystarczy założyć konto i można grać, JEDNAK to EA, więc by móc grać na równi z innymi trzeba wydać te parę zielonych. Mamy w grze podział na dwie waluty: monety, które zdobywamy podczas grę tzw. VP i BattleFunds'y, czyli walutę za realną gotówkę. Dzięki tej drugiej możemy kupować bronie, ubranie niedostępne dla zwykłych śmiertelników. Są bardzo drogie w sklepiku, jednak EA "wychodzi nam na rękę" i codziennie dostawaliśmy nową 'Gorącą Ofertę'. Np. w zestawie super snajperka, 3 pistolety, ubranie -80%! I powiem Wam to się opłacało, trzeba niekiedy poczekać na dobrą ofertę, tutaj grała cierpliwość. Niestety z początkowym setem jakie dostajemy na początku gry za daleko nie zajedziemy, będzie trzeba w końcu trochę wydać, trochę nie dużo. Wystarczy być cierpliwym i przedsiębiorczym. Za 1 wysłanego sms'a mogliśmy spokojnie uzbroić i ubrać 3 postacie, wystarczy poczekać na odpowiednie oferty i zniżki. Niestety, EA ciągle ładowało rozwój swojej gry w $$$, czyli wychodziło do ItemShopu toniki obezwładniające, które masakrycznie unbalansowały grę, oprócz tego weszło ulepszanie broni, kolejny unbalans, i na koniec konta Premium. Była jednak mała nadzieja tzw. The Claw. Raz na dzień losujemy dla jednej z naszej postaci jeden z itemków z ItemShopu. Możemy wylosować wszystko, ubranie, pistolety, itp. ulepszenia do broni, toniki na życie itp. Niektóre itemki, możemy wylosować nawet na zawsze! Co do dodawania nowego contentu ala nowe mapy, tryby a dodawanie ubrań za $$$ i itemków P2W (lepsze naboje itp. których nie dało się zdobyć bez płacenia tu. wyjątek The Claw), dysproporcja tych dwóch była o-grom-na!

Koniec wojny

Serwery gry zostały zamknięte 14 lipca 2015 wraz z innymi grami F2P EA (Battlefield Play4Free, FIFA World, NFS World). Wydawca tłumaczył się minimalną liczbą graczy i na małe zainteresowanie samą grą. Wiadomo, gdy nie dodaje się nic nowego, a liczy tylko się na przypływ gotówki to wtedy są tego takie efekty.

Obraz

Bohater, bohaterowi nie równy, czyli podsumowanie.

OCENA:

8+/10

~Dantius

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne