Szykuje się w rewolucja w społecznościowym finansowaniu gier?

Fig to odpowiedź na Kickstartera, ale tylko dla gier i z podziałem dochodów między wspierających. Na pokładzie są szefowie Double Fine, InXile i Obsidian.

Szykuje się w rewolucja w społecznościowym finansowaniu gier?
marcindmjqtx

Double Fine rozpoczęło rewolucję na Kickstarterze i teraz pośrednio chce raz jeszcze dać sygnał do rewolty. Fig to platforma do finansowania gier założona przez byłego wysoko postawionego pracownika studia. W przeciwieństwie do Kickstartera skupia się wyłącznie na grach wideo i pozwoli wspierającym zarobić na sukcesie ufundowanych projektów.

Oprócz zwyczajnego wspierania projektów kilkoma dolcami w zamian za grę i gadżety, Fig zaoferuje opcję dla inwestorów, którzy dostaną procent od sprzedaży ukończonych gier.

Spójrz na to, co stało się z Oculusem. Facebook kupił gogle za dwa miliardy dolarów i zaangażowani w projekt ludzie - stojący za Oculusem superfani, bez których sukces nie byłby możliwy - nic z tego nie mieli. A wydaje się, że powinni, bo mieli na to kluczowy wpływ. Tłumaczy pomysłodawca platformy, Justin Bailey.

Początkowo opcję zarabiania na sukcesie dostaną tylko akredytowani przez Fig inwestorzy. Z czasem usługa otworzy się jednak także na zwykłych fanów. Co ważne, proszące o wsparcie na Fig projekty muszą zostać dopuszczone do zbiórki przez komisję doradców. Zasiadają w niej Tim Schafer z Double Fine, Brian Fargo z InXile oraz Feargus Urquhart z Obsidian. Kolejne gry tych trzech zespołów trafią zresztą właśnie na Fig.

Pierwszy projekt na Fig to Outer Wilds, który twórcy określają mianem "spotkania Ocariny of Time z Apollo 13". I gra zebrała już niemal połowę potrzebnej kwoty.

[Źródlo: Wired]

Piotr Bajda

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościkickstartercrowdfunding
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.