Szefostwo BioWare zrozumiało z publikacji na temat Anthema więcej, niż mogłoby się wydawać

Wszystko zależy jednak od tego, co z tą wiedzą zrobią.

Szefostwo BioWare zrozumiało z publikacji na temat Anthema więcej, niż mogłoby się wydawać
Krzysztof Kempski
14

Niedawno Jason Schreier rozpętał kolejną, po ujawnieniu problemów Blizzarda, burzę. Tym razem stworzył publikację obnażającą patologie, jakie miały miejsce przy produkcji Anthema. Autor reprezentujący Kotaku w swoim stylu spotkał się z 19 anonimowymi osobami, które pracowały nad grą w BioWare na różnych etapach produkcji. Proces ten miał przypominać jedno wielkie szaleństwo.

Obraz

Brak jasnych założeń rozgrywki po 5 latach produkcji, ciągle zmieniająca się koncepcja, stale powracające i wywalane naprzemian z gry Javeliny, pomysł ze stworzeniem dynamicznej pogody, szykowane na szybko demo na E3 i wymyślenie tytułu tydzień przed zaprezentowaniem gry światu - to tylko część rzeczy, które wydarzyły się w ciągu 6 lat produkcji. Ponoć firma musiała nawet wydrukować nowe koszulki, bo początkowo projekt nazywać miał się Beyond, ale powstał problem ze znakiem towarowym.

Obraz

Warto podkreślić, że tekst nie był jednak aktem oskarżenia wobec wydawcy, a raczej samego BioWare. Co ciekawe, nie padło stwierdzenie, że EA cokolwiek narzuciło w kwestii gatunku - podobno BioWare od początku planowało sieciówkę, a looter shooterem Anthem stał się po prost z biegiem czasu, gdy próbowano go zdefiniować. Nieco inaczej było z wyjątkowo problematycznym, słabo udokumentowanym i niepasującym do gry silnikiem Frostbite. Demo pokazane podczas E3 2017 miało być podobno specjalnie spreparowaną fałszywką, mającą niewiele wspólnego z tym, co w tamtym momencie powstało - dopiero w okolicach tej daty produkcja miała zacząć się na poważnie.

Na artykuł Schreiera BioWare odpowiedziało dość dyplomatycznie, o czym pisał na początku tygodnia Dominik. Wypowiedź ta została zresztą nazwana przez Schreiera tchórzostwem i próbą ucieczki od zarzutów. Jason ma może trochę racji, ale też tym samym pokazał, że trochę nie rozumie podstaw zarządzania firmą. Autor miał wątpliwości zwłaszcza odnoszące się do odpowiedzi na pytania dotyczące wyjątkowo intensywnego crunchu w stylu "staramy się unikać". Mimo wszystko jednak szefostwo BioWare zrozumiało z tekstu Kotaku więcej, niż mogłoby się wydawać.

Obraz

Pracownicy BioWare mieli otrzymać maila, w którym Casey Hudson, będący w BioWare głównym menadżerem, przyznał, że przedstawione tam problemy są realne. Firma miała też zaplanować na następny tydzień spotkanie, mające naprawić sytuację przed dalszą pracą. Wiadomość oczywiście ujrzała światło dzienne. I miejmy nadzieję, że nie została przez Hudsona wysłana tylko w celu upublicznienia przez "anonimowego pracownika", a rzeczywiście będzie wiązać się z poprawą organizacji pracy w firmie.

Obraz

Krzysztof Kempski

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne