System Shock 3, mimo utraty większości zespołu, który pracował nad grą, ma się dobrze i ciągle powstaje

Tak przynajmniej twierdzi Walter Somol, wiceprezes marketingu w studiu OtherSide.

System Shock 3, mimo utraty większości zespołu, który pracował nad grą, ma się dobrze i ciągle powstaje
Bartosz Witoszka

Przyznam szczerze, że cały czas żyłem w przeświadczeniu, iż informacja o problemach w zespole pracującym nad Systemie Shockiem 3 pisałem jeszcze w poprzednim roku. Dlatego tym bardziej zdziwiłem się, że gdy zajrzałem do archiwum, to okazało się, że cała sprawa jest sprzed raptem dwóch miesięcy. Chyba naprawdę zaczynam tracić poczucie czasu, co jest oczywiście spowodowane przymusową kwarantanną.

System Shock 3 Pre Alpha Gameplay Teaser

No, dobra, a jak miewa się bohater tego wpisu? Po tym, jak Warren Spector (twórca oryginalnych System Shocków) i spółka zerwali współpracę ze Starbreeze, które pełnią wówczas rolę wydawcy, deweloperzy zapewniali, że gra jest gotowa w 50-procentach i uda im się dokończyć grę. Okazało się jednak, że nie wszystko szło zgodnie z planem i w lutym tego roku wielu kluczowych pracowników zespołu odeszło z OtherSide ze względu na złe warunki w firmie.

Cóż, nie jest to nic niezwykłego, podobnie zresztą jak sama reakcja pracowników (ze Spectorem na czele), którzy postanowili pozostać w firmie – nie komentowali publicznie sprawy i robili swoje. Konta na Facebooku, Instagramie czy Twitterze zamilkły i od ponad dwóch miesięcy nie wiemy, co dzieje się w OtherSide, ani tym bardziej z System Shockiem 3.

I o ile taka taktyka sprawdzała się dotychczas, to Walter Somol, wiceprezes do spraw marketingu, postanowił przypomnieć, że gra dalej istnieje i wystawił lekko głowę, pisząc krótki post na jednym z forów poświęconych grze, do którego dotarło Video Games Chronicles. Doceniam szczerość – przynajmniej są świadomi tego, że w tym ogłoszeniu nie ma absolutnie nic, ale daje to nadzieję, że gra faktycznie powstaje i być może za jakiś czas deweloperzy będą gotowi na wypuszczenie jakichś nowych materiałów. Przypomnę tylko, że ostatni pochodzi z zeszłorocznego GDC (kiedy świat był jeszcze względnie normalny).

System Shock 3 Teaser - Unity Keynote (GDC 2019)

Przy okazji System Shocka 3 nie sposób nie wspomnieć również o remake'u jedynki od Nightdive Studios, który powstaje dzięki finansowaniu społeczności (Kickstarter), a jego premiera zaplanowana jest na ten rok.

Bartosz Witoszka

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościsystem shockwarren spector
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.