Sword Art Online w rzeczywistości. Te gogle VR mogą zabić gracza

Współzałożyciel firmy Oculus VR dzieli się dość niepokojącą wizją headsetu. Wyobraźmy sobie sytuację, że porażka w wirtualnym świecie spowoduje śmierć głównego bohatera oraz... samego gracza.

Gogle VR, które potrafią zabić
Gogle VR, które potrafią zabić
Źródło zdjęć: © palmerluckey.com

09.11.2022 09:43

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Palmer Luckey, współzałożyciel Oculus VR, dzieli się ekstremalnie niepokojącą wizją. Chodzi o gogle VR, które nie mają tendencji do wybaczania błędów w rozgrywce. O co dokładnie chodzi? Sprawa jest prosta – jeśli przegrasz w rozgrywce, przegrasz też całe swoje życie. I to dosłownie, bowiem ten headset potrafi zabić człowieka.

Gogle są odpowiednikiem NerveGear, czyli urządzenia występującego w Sword Art Online. Wydarzenia z tego fikcyjnego świata są kluczowe do zrozumienia projektu; 6 listopada 2022 r. na rynek trafia tytułowa gra VR, a tysiące nieświadomych graczy zostaje uwięzionych w wirtualnej rozgrywce.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Projektant dzieli się niuansami technicznymi na swoim blogu. Jak to w ogóle działa? Zabójcze gogle są tak zaprojektowane, że wykrywają migający na czerwono ekran – znak, że gracz przegrał – po czym trzy moduły ładunków wybuchowych niszczą mózg użytkownika.

To oczywiście nie jest doskonały system. Mam w planach mechanizm antysabotażowy, który podobnie jak NerveGear uniemożliwi zdjęcie lub zniszczenie słuchawek.

Palmer Luckey

Całość to swego rodzaju prowokacja, która ma prowokować twórców do nowatorskiego myślenia w kwestii projektowania gier. Najprawdopodobniej jest to pierwszy przykład urządzenia VR non-fiction, które może zabić użytkownika.

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Komentarze (12)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.