Steam blokuje takie gry. Bardzo dziwna decyzja
Tak zwana sztuczna inteligencja pojawia się już niemalże w każdym odłamie cyfrowego świata. Jednak nie wszystkim się to podoba. Steam nie patrzy przychylnie na treści generowane przez AI.
Narzędzia wykorzystujące AI stanowią obecnie ogromne wsparcie dla twórców. Można je wykorzystywać do tworzenia prostych grafik, generowania tekstu, programowania w dowolnym języku i wiele, wiele więcej. Są też bardziej zaawansowane programy, które mogą pomóc nawet w tworzeniu gier wideo. Mogą pomóc w generowaniu pewnych grafik, nad którymi nie mamy ochoty spędzać zbyt wiel czasu
Ale okazuje się, że korzystanie z pomocy AI nie jest mile widziane na Steamie. W tym serwisie najwyraźniej nie można publikować treści, w których grafikę generowała AI. I jedna z gier nie została już przyjęta właśnie z tego powodu. Swoją historię twórca gry opisał w jednym z wątków na Reddicie. Poniżej zobaczycie wiadomość, jaką otrzymał od Steama.
Finalnie twórca usunął elementy generowane przez sztuczną inteligencję, ale jego gra i tak została odrzucona. To dość dziwny przypadek, ponieważ wcześniej publikowano już gry stworzone z wsparciem AI. I w dodatku twórcy nawet się z tym nie kryli. This Girl Does Not Exist, bo taki nosi tytuł jedna z produkcji, została całkowicie stworzona przez AI i nadal trzyma się całkiem dobrze. W dodatku obecnie jest na promocji, ponieważ trwa letnia wyprzedaż na Steam.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Niedawno w serwisie Steam pojawiła się także gra wyprodukowana przez Square Enix. Jest to bardziej pokaz technologii, co mówi nam nawet jej nazwa: Square Enix AI Tech Preview: The Portopia Serial Murder Case. Gra pojawiła się pod koniec kwietnia na Steamie, ale nie przypadła do gustu użytkownikom serwisu.
Nie tylko Square Enix interesuje się rozwojem w tym kierunku. SI potrafi tworzyć grafikę do gier, a Blizzard chce to wykorzystać. Już teraz poszukiwani są eksperci ds. wykorzystywania programów opartych o rozwiązania sztucznej inteligencji. Midjourney, ChatGPT i kilka innych powoli stają się standardem dla branży gier komputerowych.
Arkadiusz Stando, redaktor prowadzący Polygamii