Steam blokuje takie gry. Bardzo dziwna decyzja
Tak zwana sztuczna inteligencja pojawia się już niemalże w każdym odłamie cyfrowego świata. Jednak nie wszystkim się to podoba. Steam nie patrzy przychylnie na treści generowane przez AI.
30.06.2023 14:09
Narzędzia wykorzystujące AI stanowią obecnie ogromne wsparcie dla twórców. Można je wykorzystywać do tworzenia prostych grafik, generowania tekstu, programowania w dowolnym języku i wiele, wiele więcej. Są też bardziej zaawansowane programy, które mogą pomóc nawet w tworzeniu gier wideo. Mogą pomóc w generowaniu pewnych grafik, nad którymi nie mamy ochoty spędzać zbyt wiel czasu
Ale okazuje się, że korzystanie z pomocy AI nie jest mile widziane na Steamie. W tym serwisie najwyraźniej nie można publikować treści, w których grafikę generowała AI. I jedna z gier nie została już przyjęta właśnie z tego powodu. Swoją historię twórca gry opisał w jednym z wątków na Reddicie. Poniżej zobaczycie wiadomość, jaką otrzymał od Steama.
Finalnie twórca usunął elementy generowane przez sztuczną inteligencję, ale jego gra i tak została odrzucona. To dość dziwny przypadek, ponieważ wcześniej publikowano już gry stworzone z wsparciem AI. I w dodatku twórcy nawet się z tym nie kryli. This Girl Does Not Exist, bo taki nosi tytuł jedna z produkcji, została całkowicie stworzona przez AI i nadal trzyma się całkiem dobrze. W dodatku obecnie jest na promocji, ponieważ trwa letnia wyprzedaż na Steam.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Niedawno w serwisie Steam pojawiła się także gra wyprodukowana przez Square Enix. Jest to bardziej pokaz technologii, co mówi nam nawet jej nazwa: Square Enix AI Tech Preview: The Portopia Serial Murder Case. Gra pojawiła się pod koniec kwietnia na Steamie, ale nie przypadła do gustu użytkownikom serwisu.
Nie tylko Square Enix interesuje się rozwojem w tym kierunku. SI potrafi tworzyć grafikę do gier, a Blizzard chce to wykorzystać. Już teraz poszukiwani są eksperci ds. wykorzystywania programów opartych o rozwiązania sztucznej inteligencji. Midjourney, ChatGPT i kilka innych powoli stają się standardem dla branży gier komputerowych.
Arkadiusz Stando, redaktor prowadzący Polygamii