Starcraft 2 kosztował ponad sto milionów dolarów

Co byście zrobili gdybyście mieli sto milionów dolarów do wydania? Może drugą część najpopularniejszej strategii czasu rzeczywistego na świecie?

Starcraft 2 kosztował ponad sto milionów dolarów
marcindmjqtx

17.07.2010 | aktual.: 06.01.2016 16:41

Co prawda Starcraft 2 nie ukaże się na konsolach, ale obok takiej informacji nie sposób przejść obojętnie. Gra kosztować miała 100 milionów dolarów - taką sumę podaje Wall Street Journal. Z kolei serwis VG247 wylicza, że jeśli w sklepach kosztować będzie 60$, to Blizzard musi sprzedać jej około 1.7 miliona sztuk. Czy to dużo? Najlepiej sprzedająca się gra tego roku, Red Dead Redemption, sprzedała się jak do tej pory w około 2.5 miliona egzemplarzy. Starcraft 2 co prawda ukazuje się tylko na jednej platformie, co ogranicza trochę jego możliwości, ale z drugiej strony jest tytułem nieporównanie głośniejszym. Nie powinien mieć raczej problemów z osiągnięciem takiego wyniku.

Zwłaszcza, jeśli weźmiemy pod uwagę wynik pierwszej części serii - około 11 milionów kopii. Fakt, w ciągu 12 lat, ale to i tak dobrze wróży wychodzącej 27 lipca "dwójce". Do tego dodajcie pod uwagę plany Blizzarda, wyjawione przez Mike'a Morhaime'a, który chciałby do Starcrafta 2 wciągnąć fanów World of Warcraft. To dopiero jest potencjał osobowy...

Swoją drogą, wychodzi na to, że Starcraft 2 będzie jedną z najdroższych, jeśli nie najdroższą, grą w historii. Spójrzcie na to zestawienie przygotowane przez Marcina, aby się o tym przekonać.

[via VG247]

Tomasz Kutera

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościblizzardstarcraft 2
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.