Starbreeze zapowiada nową grę! Przywitajcie Dead by Daylight
Twórcy Brothers: A Tales of Two Sons nie próżnują. Trwają prace nad nową grą - wieloosobowym horrorem z grywalnym czarnym charakterem.
Choć w ostatnich miesiącach prasa i gracze nie byli dla Starbreeze zbyt łaskami, punktując błędy i niedotrzymane obietnice należących do nich developerów, to twórcy między innymi Brothers: A Tales of Two Sons oraz Syndicate nie zamierzają się poddawać. Studio połączyło swoje siły z Behaviour Interactive (kojarzycie Naughty Bear i Wet?) aby stworzyć horror z asymetrycznym trybem multiplayer, w którym czwórka graczy pokieruje chcącymi przeżyć noc nastolatkami, a piąty wcieli się w rolę psychopatycznego mordercy. Coś podobnego w kwestii mechanizmów ostatnio nie wypaliło, więc koncepcja rozgrywki uległa drobnemu przebudowaniu. Ocaleni będą oglądać świat z perspektywy trzeciej osoby, dzięki czemu będą mogli bezpiecznie wyglądać zza krawędzi, szybciej dostrzec zagrożenie i lepiej wykorzystać przewagi oferowane przez teren, natomiast mordercy, bo będzie ich kilku (każdy z innymi umiejętnościami specjalnymi), będą poszukiwać swoich ofiar w pierwszej osobie. Grając postacią zabójcy liczyć będzie się przede wszystkim brutalna siła i szybkość działania, to ofiary zostaną zmuszone do dostosowania swojej taktyki, do panującej sytuacji.
Dead by Daylight - Dev Diary #1
Behaviour Interactive zapewnia, że produkcja szybko się nam nie znudzi, gdyż poziomy generowane są proceduralnie, a morderca wybierany w każdej rundzie losowo, więc z kim mamy do czynienia, możemy przekonać się dopiero w ostatnich sekundach życia. Cytując dyrektora kreatywnego gry, Asha Pannella:
Zapowiada się obiecująco i warto mieć na ten tytuł oko. Szczególnie, że kolejna porażka medialna mogłaby położyć na szali reputację Starbreeze. Pod ich opieką znajduje się Overkill Software, czyli bohaterowie skandalu z mikrotransakcjami w PayDay 2. Tego zapewne by nie chcieli, gdyż pracują obecnie nad goglami VR, które mają stanąć w szranki z Oculusem, PSVR i innymi rozwiązaniami tego typu, dzięki najlepszemu polu widzenia w stawce (aż 210 stopni) oraz wysokiej rozdzielczości wyświetlanego obrazu (5120x1440). Gdyby tego było mało, Starbreeze (udana reorganizacji na przestrzeni ostatnich kilku lat) w końcu zaczęło przynosić zyski. Firmie zależny zapewne, aby taką sytuację utrzymać.
[Źródło: Eurogamer]
Oskar Śniegowski