Splitgate - gra tak popularna, że pozostanie w wersji beta. Bezterminowo

Twórcy shootera, który miał mieć premierę miesiąc temu, postanowili pozostawić go w becie.

Splitgate
Splitgate

19.08.2021 17:21

Splitgate jest (wydawałoby się) niewielkim, niezależnym shooterem. Gra łączy schemat sieciowej rozgrywki podobnej do Halo z mechaniką portali znaną z... no, Portala. Rezultatem jest hit, którego popularności nikt się nie spodziewał.

Tytuł, dostępny na PC oraz PlayStation i Xboksy tej i poprzedniej generacji, według początkowych planów miał mieć swoją oficjalną premierę 27 lipca. Wcześniej odbyły się zaś dwutygodniowe otwarte beta testy gry.

W ich trakcie tytuł pobrało ponad 2 miliony osób, zmuszając twórców (a konkretnie 4 inżynierów z całego 30-osobowego zespołu) do zwiększenia skali gry z ok. 400 graczy naraz do 75 tysięcy. Potrzebne w tym celu prace serwerowe udało się zakończyć w zaledwie kilka dni. W celu przeprowadzenia dalszych testów i skalowania premierę przełożono na sierpień.

Do dzisiaj grę pobrano już ponad 10 milionów razy. Ian Proulx, założyciel i CEO 1047 Games - zespołu odpowiedzialnego za grę - powiedział, że to "najbardziej surrealistyczny moment w jego życiu"). I z tego powodu zdecydował o odłożeniu premiery na bliżej nieokreślony termin.

Jeżeli przyjrzeć się problemom związanym ze skalowalnością backendu gry, okazuje się, że nie da się ich skutecznie rozwiązać wyłącznie przez proste zwiększanie przepustowości serwerów. Koncentrujemy się na zapewnieniu stabilnej rozgrywki fanom i pracach nad możliwością obsłużenia jak największej liczby graczy, tak by zminimalizować kolejki. Chcemy to zrobić właściwie i chcemy być przygotowani na olbrzymią skalę w dniu oficjalnej premiery. Jednocześnie będziemy wciąż usprawniać betę częstymi aktualizacjami, dodatkowymi funkcjami i poprawkami pojemności serwerów.

Powiedział Proulx. Jeżeli chcecie zobaczyć, o co w tym wszystkim chodzi, to Splitgate dostępny jest na wszystkich platformach w modelu free-to-play.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.