Splitgate - gra tak popularna, że pozostanie w wersji beta. Bezterminowo
Twórcy shootera, który miał mieć premierę miesiąc temu, postanowili pozostawić go w becie.
19.08.2021 17:21
Splitgate jest (wydawałoby się) niewielkim, niezależnym shooterem. Gra łączy schemat sieciowej rozgrywki podobnej do Halo z mechaniką portali znaną z... no, Portala. Rezultatem jest hit, którego popularności nikt się nie spodziewał.
Tytuł, dostępny na PC oraz PlayStation i Xboksy tej i poprzedniej generacji, według początkowych planów miał mieć swoją oficjalną premierę 27 lipca. Wcześniej odbyły się zaś dwutygodniowe otwarte beta testy gry.
W ich trakcie tytuł pobrało ponad 2 miliony osób, zmuszając twórców (a konkretnie 4 inżynierów z całego 30-osobowego zespołu) do zwiększenia skali gry z ok. 400 graczy naraz do 75 tysięcy. Potrzebne w tym celu prace serwerowe udało się zakończyć w zaledwie kilka dni. W celu przeprowadzenia dalszych testów i skalowania premierę przełożono na sierpień.
Do dzisiaj grę pobrano już ponad 10 milionów razy. Ian Proulx, założyciel i CEO 1047 Games - zespołu odpowiedzialnego za grę - powiedział, że to "najbardziej surrealistyczny moment w jego życiu"). I z tego powodu zdecydował o odłożeniu premiery na bliżej nieokreślony termin.
Powiedział Proulx. Jeżeli chcecie zobaczyć, o co w tym wszystkim chodzi, to Splitgate dostępny jest na wszystkich platformach w modelu free-to-play.