Splitgate okazało się zbyt popularne. Przełożono premierę
Splitgate jest zbyt popularne. Serwery nie wytrzymały dużego zainteresowania wersją beta gry, przez co jej premiera została przełożona, a serwery tymczasowo przełożone. Sytuacja zaskoczyła twórców i postawiła przed nimi nowe wyzwania.
Splitgate to ciekawie zapowiadająca się wieloosobowa strzelanka będąca połączeniem gier z serii Halo i Portal. W tej sieciowej strzelance gracze mają możliwość tworzenia portali, które znacząco wpływają na przebieg rozgrywki. Możemy dzięki nim przenosić się błyskawicznie w inne miejsce na mapie, co znacznie rozszerza nasze możliwości taktyczne.
Choć z samego opisu gra wydaje się być interesująca, to chyba nie na tyle, by z powodu zainteresowania produkcją wyłączano serwery. Tak się jednak stało - twórcy nie byli przygotowani na obsłużenie aż tylu graczy. Premiera gry została przełożona, ponieważ autorzy gry przystosowali serwery do przyjęcia 65536 graczy, podczas gdy po otwarciu bety pobrało ją ponad pół miliona chętnych.
W związku z tym wyłączono serwery Splitgate, a premierę przełożono. Odbędzie się ona dopiero w sierpniu. Wprowadzone w grze miany, w tym nowe serwery, kosztowały studio aż 10 milionów dolarów. W trakcie przedłużającej się bety twórcy postarają się dopracować kwestię serwerów w taki sposób, by każdy chętny mógł zagrać w ich grę bez większych przeszkód.
Według doniesień graczy serwery już działają, jednak sytuacja jest daleka od idealnej. Jest to zrozumiałe - deweloperzy wciąż pracują nad usunięciem problemu. W końcu mówimy o wersji beta gry.
Gdyby nie zwiększone zainteresowanie produkcją, Splitgate byłoby już dostępne w pełnej wersji. Beta miała zakończyć się 27 lipca. Dokładna data premiery gry nie została ogłoszona.