Splash Damage: Nie opłaca się robić gier tylko na PC

Paul Wedgwood, założyciel pracującego obecnie nad Brink studia Splash Damage, który wywodzi się z pecetowej sceny moderskiej i który zawsze uważał się za hardkorowego gracza pecetowego, stwierdził ostatnio, że obecnie tworzenie gier przeznaczonych jedynie na komputery nie jest już opłacalne.

Splash Damage: Nie opłaca się robić gier tylko na PC
marcindmjqtx

Jakieś dwa czy trzy lata temu zdaliśmy sobie sprawę, że nie przetrwamy robiąc gry tylko na PC, jako że nie było to kompatybilne z naszym celem tworzenia gier AAA. Nie można namówić wydawcy na budżet pozwalający na wynajęcie orkiestry w Londynie i nagrania w Abbey Road, na zatrudnienie najlepszych aktorów, jeśli gra zostanie wydana tylko na PC, gdzie sprzedaż jest za niska, żeby to usprawiedliwić.Cóż, może i czysto pecetowe gry nie pozwalają już tak często na wciąż rosnące budżety AAA (choć i tu znajdzie się nie tak wcale mało kontrprzykładów), ale nie wieszczyłbym od razu, jak niektórzy, śmierci gier na PC. W końcu nie każda gra od razu musi mieć ogromny budżet, a wysokobudżetowe gry na konsolach często czerpią pomysły z pecetowych gier indie. Gry wieloplatfomowe często zaś mimo wszystko dużo lepiej prezentują się na PC, a i niektóre gatunki (jak choćby strategie) raczej na długo pozostaną głównie domeną pecetów.

Jeśli zaś chodzi o Splash Damage, to ich Brink zapowiada się na grę, w którą chętnie zagrają posiadacze wszystkich trzech platform.

[via VG247]

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomości360ps3
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.