Sony wciąż traci pieniądze na PS3
Właściwie wiadomość, że Sony wciąż dokłada z własnej kieszeni do sprzedaży PS3 nie jest żadną nowością. Ba, niedawno nawet pisaliśmy, kiedy zamierzają wypracować zysk. Teraz jednak agencja iSuppli wyliczyła ile pieniędzy firma dokłada do każdej sprzedanej konsoli w USA.
12.12.2009 | aktual.: 13.01.2016 16:12
Przygotowany przez nią raport stawia tezę, że do każdego modelu Slim ze 120 GB dyskiem twardym, firma dokłada 31,27 dolara. Model ten sprzedawany jest za 299$, agencja obliczyła jednak koszty poszczególnych podzespołów i wyszło im, że te są większe właśnie o wspomnianą kwotę. Jeszcze więcej jednak dokładano do poprzedniego modelu konsoli, bo aż 49,72$. Wprowadzenie Slim zatem wpłynęło na znaczące obniżenie kosztów produkcji, ale nadal nie doprowadziło do rentowności. iSuplli zauważa jednak, że cena konsoli w USA jest trochę niższa niż na pozostałych rynkach, a koszty materiałów używanych do produkcji powinny znacząco spaść w 2010 r. Jeśli tak, to plany Sony by PS3 stało się dochodowe w 2011 r. mogą się udać.
[via iSuppli]