Sony również zamierza walczyć z rynkiem wtórnym

Online Pass, czyli wprowadzony przez Electronic Arts system, zmuszający osoby kupujące sportowe produkcje koncernu na rynku wtórnym do wykupienia dostępu do sieciowych elementów gier, bardzo spodobał się innym wydawcom i analitykom. Podobne plany ma także Sony.

marcindmjqtx

W wywiadzie dla Game Industry, Andrew House, szef europejskiego oddziału Sony wyraził się bardzo entuzjastycznie na temat pomysłu EA:

Jeśli chodzi o pobieranie opłat za odblokowywanie sieciowych elementów gry, jesteśmy jak najbardziej za i rozważamy podobne rozwiązanie dla naszych treści. House od razu jednak dodaje, że nie należy tego utożsamiać z pobieraniem opłat za zwykłe granie po sieci - czyli płatny PSN. Zamiast tego Sony zamierza wynajdować na tyle zróżnicowane opcje monetyzacji usługi, aby dotrzeć do różnorodnych klientów.

Oczywistym staje się, że błędem jest stosowanie podejścia "jeden-rozmiar-dla-wszystkich" względem naszych użytkowników. Sieć naturalnie prowadzi cię do różnych modeli biznesowych. Tworzenie wielu opcji dla klientów jest właściwą drogą i wydawcy podchwytują ten pomysł. "Jeden-rozmiar-dla-wszystkich" to oczywista aluzja do Xbox Live i finansowego modelu Microsoftu. Granie po sieci za pośrednictwem PSN jest darmowe i trudno sobie wyobrazić, aby Sony chciało z dnia na dzień zacząć pobierać za to opłaty. Dlatego szuka innych sposobów zarobku: PSN Plus czy właśnie pobieranie opłat od osób, które kupują gry na rynku wtórnym.

Konrad Hildebrand

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościsonybranża
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.