Sony: Nie możemy konkurować ze smartfonami

Shuhei Yoshida zaznacza, że przyznanie tego od razu wyjdzie na dobre ich nowej konsoli NGP, zwanej też PS Vita.

marcindmjqtx

04.06.2011 | aktual.: 06.01.2016 12:43

Zdaniem Yoshidy grafika to nie wszystko, bo gracze mają ją na wielkich ekranach w domu i wolą tam grać. Do możliwości 5-calowego ekranu OLED z NGP też przywykną. Nie można się tym zachwycić i na tym zatrzymać - taki błąd popełnili przy PSP.

Dlatego NGP ma panele dotykowe z przodu i z tyłu, rzeczywistość rozszerzoną, sieci społecznościowe - da to możliwości tworzenia ciekawszych produkcji niż na PSP i dłuższego wspierania konsoli nowatorskimi tytułami. Co pozwala mi zgadywać, że na początku gry mogą być średnie - zanim twórcy nauczą się korzystać z tych wszystkich gadżetów.

Choć duży ekran także ma być atutem - do jego zastosowania skłoniła Sony rosnąca popularność smartfonów. Każdy ma jeden i często na nim gra. Dlatego musieli dać NGP coś, co skłoni klientów do kupienia jej jako dodatku do telefonu. Kluczowe jest uznanie roli "dodatku" - Sony wie, że walka nie ma sensu, choćby dlatego, że ich konsola nie jest sprzętem do kieszeni, raczej do plecaka lub torebki. Dlatego też nie skupiają się na razie na promowaniu multimedialnych możliwości NGP, ponieważ smartfony już to mają - dla wielu klientów nie będzie wiec to zaleta konsolki lub będzie drugorzędna. Choć Sony zaznacza, ze ich ekran jest zdecydowanie lepszy do wideo i internetu - na pewno przekona tym kupujących, którzy nie chcą mieć smartfona.

Paweł Kamiński

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościsonyngp
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.