Zmien skórke
Logo Polygamii

Smoka na fioletowo razy trzy proszę! Spyro the Dragon (ten prawdziwy) powraca!

W remake'owej trylogii od Vicarious Visions. Tak, to oni odświeżyli też Crasha.

Wiadomość, na którą czekałem od niemal dwóch lat. Według źródeł Kotaku Activision tworzy remake’i oryginalnej trylogii Spyro the Dragon z poczciwego PlayStation. W jej skład wchodzi pierwowzór, najlepiej wyważone Ripto’s Rage/Gateway to Glimmer i przerośnięte Year of the Dragon, które było tak zabezpieczone, że wersji na białym Verbatimie z króliczkiem nie można było skończyć. Nad projektem czuwa Vicarious Visions, czyli ci sami magicy, który w zeszłym roku dostarczyli nam Crash Bandicoot N. Sane Trilogy. Kolekcja miałaby zostać pokazana oficjalnie w przyszłym miesiącu i ukazać się pomiędzy czerwcem a wrześniem. Tak, jeszcze w tym roku! Ale na czasową wyłączność Sony, podobnie jak Crash.

To jest idealny scenariusz. We wrześniu fioletowy smoczek ukończy dwadzieścia lat. Ja wiem, że między osobami dorastającymi z PSX-em nigdy nie było jednoznacznej zgody w kwestii “CRASH CZY SPYRO?!” (napisałbym coś o duchu Patryka, ale nasz surfer-przegryw i tak się tutaj zaraz pojawi). Trudno, by była. To dwa odmienne podgatunki platformerów. Crash udowadniał, że w trzech wymiarach można stworzyć z powodzeniem dwuwymiarową zręcznościówkę, od punktu A do B, wzdłuż ustalonej ścieżki, korytarzową i cholernie wymagającą. Spyro zaś próbował rozpocząć dyskusję z collectathonami Nintendo: Super Mario 64 czy Banjo-Kazooie. Dlatego wrzucał gracza w ogromne (jak na swoje czasy) środowiska, które zasypywał znajdźkami i pozostawiał mu wolną rękę. A eksperymentujące z tą formułą kontynuacje (dodające multum mniej lub bardziej udanych minigierek) fajnie pokazywały, jak Insomniac dojrzewało do Ratcheta.

Już mogę dać upust ekscytacji?! Cholercia jasna, jak ja się cieszę. Tak, wolę trylogię Spyro. Tak, trzymałem za nią kciuki od najdawniejszych plotek. I tak, nie mogę się doczekać, by zobaczyć te poziomy w nowoczesnej oprawie. Usłyszeć zremasterowane ścieżki dźwiękowe. Zebrać wszystkie, wszyściuteńkie kryształki. I znowu złapać tego skąpego miśka. Dawajcie zwiastun! Grę tęż dawajcie! Najpiej już dzisiaj! Bartek, ja zamawiam do recenzji! Panie doktorze, nie czuję się najlepiej, chyba potrzebuję L4.

Ale chwila. Jeśli Vicarious Visions dłubie nad trylogią Spyro, to kto tworzy kolejne Crashe?

Adam Piechota

Więcej na temat:

21
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
5 Komentarze
16 Odpowiedzi
0 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Patryk Fijałkowski
Użytkownik

CRASH

gseed
Użytkownik

> przerośnięte Year of the Dragon, które było tak zabezpieczone, że wersji na białym Verbatimie z króliczkiem nie można było skończyć

Tego nie wiedziałem.
Muszę zapytać siostrę, w jaki sposób przeszła dwukrotnie tę grę 🙂

focka01
Użytkownik

Crock był lepszy.

Patryk Fijałkowski
Użytkownik

CROCK!

tomqz
Użytkownik

CROC! 😉

kjubus
Użytkownik

gdy mialem jeszcze vite (z 2 lata temu), to gralem i w crasha i w spyro. obie gry bardzo dobrze zniosly probe czasu i tak naprawde w spyro brakowalo tylko wsparcia dla obracania kamery prawa galka. oprocz tego to byly nadal 2 swietne platformowki.

gseed
Użytkownik

W ogóle ten rok to 20 urodziny wielu kultowych gier (Ocarina), serii (GT, MGS) a nawet konsol (Dreamcast!). Planujecie więcej wspominkowych tekstów jak choćby ten Adama o Crashu?

Popularne wpisy

Popularne Gry