SkateBIRD obiecywał Steamowe klucze, więc Epic odmówił wydania gry

„Skupiamy się na tytułach na wyłączność”, powiedzieli.

SkateBIRD obiecywał Steamowe klucze, więc Epic odmówił wydania gry
Tatiana Kowalczyk

01.08.2019 | aktual.: 01.08.2019 12:10

Newsy o Epicu są zawsze kontrowersyjne, ale ciężko, aby takie nie były. Wiadomo, polityka firmy nastawiona na zawłaszczanie gier na czasową wyłączność (ostatnio do tego grona dołączył Mechwarrior 5: Mercenaries) często odbija się głośnym echem złości wśród graczy. Czy to preferujących Steama, czy nie. A już zwłaszcza tych, którzy na przykład wspierali grę w ramach crowdfundingu, jeśli obiecywano im klucze na platformę Gabena, a koniec końców jeszcze długo obejdą się smakiem, jak to miało miejsce w przypadku takiego Outer Wilds czy też nigdy niekończącej się opowieści w postaci Shenmue 3. W dodatku wyprzedaże im nie wychodzą. Choć może powinnam napisać wyprzedaż, bo zrobili dotychczas jedną konkretną. Więc, jak to stwierdził Adam – „Epic szatany”.

Tym razem mowa o SkateBIRD - małej, ale całkiem uroczej grze niezależnej. Indyk o ptaszkach (ha! ale śmiesznie) mógł podzielić los innych tytułów na wyłączność Epica, ale historia skończyła się trochę inaczej.

SkateBIRD does a kick-starter (Official Trailer)

Megan Fox (nie mylić z TĄ Megan Fox), założycielka studia robiącego grę, opublikowała na Twitterze posta, w którym ujawniła, że na pytanie o wydanie grę na Epic Store uzyskała odpowiedź odmowną.

Fox zwróciła jednocześnie uwagę, że odpowiedź została napisana w taki sposób, jakby po prostu Epic nie chciał ich gry w swoim sklepie i akurat znalazł wygodną wymówkę.

Oczywiście wizerunkowo odbija się to na nich negatywnie. Deweloperka zapytana o to, czy żałuje w takim razie, że wpisała w Kickstarterze klucze na Steama, odpowiedziała, że nie, wrzucając też przy okazji gifa ze słodkim Joeyem.

Odpowiedź Epica jednak i tak odbija się negatywnie na społeczności twórców niezależnych, którym zamykają furtkę na szersze docieranie do graczy. Twórcy Fortnite'a tym samym podtrzymują wcześniejsze deklaracje, że zamierzają się skupiać na grach na wyłączność. I zapewne to się nie zmieni.

Tatiana Kowalczyk

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.