Skarbiec Sknerusa McKwacza - fakty i ciekawostki

Są budynki zakorzenione w popkulturze, tak głęboko, że nie wyobrażamy sobie drogi przez życie bez ich udziału. Takim budynkiem jest, chociażby PKiN ukazany w niezliczonych filmach, serialach, komiksach i czym tam jeszcze można. Są również budynki stworzone jedynie w wyobraźni autorów, które za sprawą ich talentu trafiają przed nasze oczy. Hogwart, który został opisany przez J.K. Rowling jest tego dobrym przykładem. Dzisiaj zajmę się innym niezwykłym budynkiem, którego próżno szukać w realnym świecie. Skarbiec Sknerusa McKwacza!

Skarbiec Sknerusa McKwacza - fakty i ciekawostki
archigame

Skarbiec jest rozpoznawalny niemal tak samo jak jego właściciel. Choć przedstawiany w różnych stylach i kolorach, zawsze można go rozpoznać po uproszczonej bryle i znaku dolara na frontowej ścianie.

Mimo, że skarbiec jest jedynie wytworem fikcji, to myli się ten kto uważa, iż nie ma jego szczegółowych planów czy historii. Osobą wiedzącą najwięcej na temat budynku jest autor komiksu Don Rosa (twórcą postaci Sknerusa McKwacza jest co prawda Carl Barks, ale to Don Rosa narysował historię tej postaci i odpowiada za kanoniczne wydarzenia i fakty z życia Sknerusa). Mało tego! Autor ten odpowiada również za PLANY budynku! (Przybliżę je nieco niżej).

Don Rosa na potrzeby albumu "Bracia Be kontra Skarbiec Sknerusa" (z ang. Beagle Boys vs Money Bin) przygotował dokładne plany budynku. Właśnie z niego możemy się dowiedzieć, że składa się z 12-stu użytkowych pięter oraz piwnicy. Oficjalne wymiary to 39 metrów wysokości (127 stóp) i 37 metrów szerokości (120 stóp), co nie czyni go jakoś specjalnie dużym. Ale warto zauważyć, że został wybudowany na początku zeszłego wieku, w czasie gdy niewiele budynków osiągało takie rozmiary. A ponadto, znajduje się na sporym wzniesieniu. Łącznie można przyjąć, że od podstawy wzniesienia do dachu ma około 70 metrów wysokości*. To mniej więcej tyle samo co warszawski budynek Prudential (66 metrów wysokości) zbudowany w drugiej dekadzie XX wieku. Optycznie można przyjąć, że na panoramie dzisiejszego Kaczogrodu budynek będzie górował swoją bryłą.

Skarbiec Sknerusa McKwacza wystąpił również w grach wideo. Najnowszą produkcją, w której mogliśmy odwiedzić ten niezwykły twór to Duck Tales: Remastered na PC oraz telefony z androidem. Widać, że inspiracje co do wyglądu budynku zostały zasięgnięte z animacji Kacze Opowieści. Nie dziwi to zanadto, bo to właśnie serial stał się inspiracją do wydania pierwszej części gry Duck Tales na NESa w 1989 roku. Grę tworzył zespół odpowiedzialny za serię Mega Man, a sprzedaż wyniosła ponad milion kopii na każdą platformę (NES oraz GameBoy). Nie dziwi, więc fakt, że w 1993 roku pojawiła się kontynuacja przygód Sknerusa pod "urozmaiconą" nazwą Duck Tales 2.

Skarbiec gościnnie występuje również w wydanej w 2014 roku grze Disney Infinity 2.0. Niestety, grałem w nią jedynie na targach Warsaw Games Week w 2015, ale do dyspozycji była jedynie franczyza Star Wars. Szkoda.

No i najważniejsze pytanie! Ile dokładnie pieniędzy znajduje się w budynku? Według jednego z komiksów Carla Barksa, wysokość (a może głębokość, w końcu to morze gotówki) wynosi 29 metrów. Co do wymiarów poziomych, ciężko je sprawdzić, ponieważ plany podane przez autora nie trzymają skali i trudno na nich szukać konkretnych wymiarów samej komory. Ile pieniędzy się tam mieści? Według Dona Rosy dokładnie tyle: 5 multifantastylionów, 9 megabilionów, 7 imagilionów dolarów i szesnaście centów (z ang. 5 multiplujillion, 9 impossibidillion, 7 fantasticatrillion dollars and 16 cents). Ale majątek cały czas rośnie.

Więcej na Archigame.pl

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.