Skalowanie poziomów w Diablo 4: jak działa? Blizzard wyjaśnia

Skalowanie poziomów w Diablo 4 to temat, który mocno dzieli graczy. Blizzard postawił właśnie na taki model rozgrywki i nie bez powodu. Twórcy zabrali głos, by wyjaśnić, dlaczego zdecydowali się na taki krok.

Skalowanie poziomów w Diablo 4: jak działa? Blizzard wyjaśniaDiablo 4
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Sebastian Barysz
1

Skalowanie poziomów w Diablo 4 to ta składowa gry, która zdaje się, że podzieliła fanów serii. Działanie tego mechanizmu jest powszechnie znane: poziomy przeciwników, a wraz z nim i moc, dostosowują się do lvl naszej postaci. Takie rozwiązanie ma swoich zwolenników i przeciwników.

A co na temat skalowania poziomów w Diablo 4 mają do powiedzenia twórcy? Jest kilka ważnych kwestii, które poruszyli przedstawiciele Blizzarda.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Diablo IV - wrażenia z bety. Czy warto czekać na premierę?

Dlaczego Blizzard wybrał skalowanie poziomów w Diablo 4?

Twórcy Blizzarda zabrali głos i na łamach Eurogamer.net powiedzieli, dlaczego skalowanie poziomów w Diablo 4 było tak ważne. Joe Piepiora (game director Diablo 4) nie chce "aby jakikolwiek fragment gry stał się trywialny i tym samym nie było powodu, by do takich fragmentów wracać".

A do czego mamy wracać? Gdy ukończymy po raz pierwszy kampanię, to przy następnym podejściu możemy ją całkowicie pominąć i skupić się na innej aktywności; tej, która być może została nieco zaniedbana przez gracza przy pierwszym podejściu. Kiedy ją pominiemy, to "świat i tak będzie całkowicie skalowany do twojego poziomu".

Skalowanie poziomów w Diablo 4: wyjątki

Są pewne odstępstwa od tej zasady: Twierdze. Jeśli porwiemy się na ten rodzaj aktywności pobocznej, to musimy wiedzieć, że każda Twierdza będzie o kilka poziomów wyżej niż nasz bohater. Wówczas warto zebrać większą "ekipę".

Możesz mieć kilka poziomów więcej niż potwory w okolicy, jeśli przekroczysz poziom regionu, szczególnie podczas kampanii. Ale poza tym chcemy, aby gracz czuł, że aby walczyć z tymi potworami, musi się nieustannie rozwijać.

Joe Piepiora
wypowiedź na łamach Eurogamer.net

Skalowanie poziomów w Diablo 4 w kooperacji

To istotna kwestia, jeśli planujecie grać w Diablo 4 drużynowo. Gra skaluje się indywidualnie dla każdego gracza, więc nie ma problemu, by zaprosić do rozgrywki znajomego na 1 poziomie, samemu mając np. 20 lub wyższy poziom.

Jednak ten sam gracz z 1 poziomem (jeśli gra z "mocniejszymi" znajomymi) nie otrzyma postępów w zadaniach fabularnych – musi więc nadrobić zaległości i dostosować się do reszty grupy.

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne