Diablo 4 ma "najmroczniejszą" fabułę w historii serii. Będzie się działo
Blizzard nie ma złudzeń. Fabuła w Diablo 4 zapewni niespotykaną do tej pory dawkę mroku, co pozwoli graczom poszerzyć wiedzę na temat Sanktuarium o zupełnie nowe wątki.
Czy można grać w hack'n'slash również dla fabuły? Tak, można, oni tego nie sprawdzają. Domeną serii Diablo jest – o zgrozo – tętniące życiem lore, a nadchodząca część, mimo że uderza w akcenty MMORPG, to nadal kładzie duży nacisk na aspekty fabularne.
Fabuła Diablo 4 nie została potraktowana po macoszemu, co zauważyliśmy już po pierwszych beta testach. Samo przejście kampanii fabularnej powinno zająć około 35 godzin, zgodnie z tym, co przekazał Joe Shely. Teraz przedstawiciele Blizzarda dzielą się nowym materiałem, który jeszcze mocniej przybliża fabułę w Diablo 4.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kulisy Diablo 4
Twórcy Diablo 4 powracają w najnowszej odsłonie cyklu "Kulisy gry", aby omówić całą masę tematów związanych z fabułą. Reżyser gry Joe Shely, młodsza scenarzystka Eden Trujillo, starszy kierownik ds. fabuły Sean Copeland i główny scenarzysta Matt Burns uchylą rąbka tajemnicy i opowiedzą o tym, dlaczego historia skomplikowanych relacji Lilit i Inariusa to najmroczniejsza opowieść, jaką kiedykolwiek osadzono w świecie Sanktuarium.
Poniższy materiał nie zawiera spoilerów, za to znajdziesz ogólny zarys fabuły i jej założenia. W dalszej części tekstu zostaną one wypunktowane.
Najważniejsze wydarzenia nowej sagi
- Opowieść snuta w Diablo 4 rozgrywa się 50 lat po wydarzeniach z "trójki" i zabiera na nowy poziom piekła zarówno zaprawionych w boju wędrowców, jak i nowych graczy.
- Gracze rozpoczynają przygodę pośród Strzaskanych Szczytów jako zagubieni w śnieżycy wędrowcy, lecz już niebawem zostają wciągnięci w wydarzenia monumentalnej wręcz wagi, które wstrząsają światem Sanktuarium i kształtują go na nowo. Opcje personalizacji postaci pozwalają graczom na dowolne kształtowanie prowadzonego bohatera w miarę postępów fabuły.
- Niedobitki ludzkości znalazły się w potrzasku i stały się zaledwie pionkami w odwiecznej batalii toczonej przez Królestwo Niebios i Płonące Piekła, a ostatni z tajnego zakonu uczonych i magów znanych jako horadrimowie usiłują zwrócić Cię przeciwko mrocznym knowaniom demonicznej Lilit.
- Poznasz postacie zamieszkujące Sanktuarium, a wśród nich znanego z dodatku Reaper of Souls horadrima Lorata, uczonego i zarazem nowego członka tego starożytnego zakonu – Donana, młodą poszukiwaczkę przygód imieniem Neirela i wielebną matkę Pradię stojącą na czele Katedry Światłości – militarystycznej frakcji czcicieli anioła Inariusa, która nie ustanie, póki nie zegniesz kolan przed potęgą Światłości.
- Akcja gry rozgrywa się w tragicznym i iście apokaliptycznym momencie w historii Sanktuarium, a historia skomplikowanych relacji Lilit i Inariusa to najmroczniejsza opowieść, jaką kiedykolwiek osadzono w tym świecie.
Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii